دومین جلسه در سرو برگزار شد؛

عصر سپید گام تازه ای برای شعر سپید

کد خبر :‌ 424
کد خبر :‌ 424

اختصاصی ترنم شعر/ دومین نشست تخصصی «عصر سپید» برگزار شد.

دومین نشست تخصصی «عصر سپید» بعدازظهر روز پنجشنبه در فرهنگسرای سرو برگزار شد.
 
این محفل با حضور شاعرانی چون شهرام میرشکاک، بهمن بنی هاشمی، افسانه حسنیه، آزاده سرلك، نيوشا نوا، عليرضا كاهد، رویا روزبهاني، علیرضا ماکاراچی و… با اجرای کیانوش خانمحمدی و کاظم واعظ زاده برپا شد.

نشست های عصر سپید برخلاف جلسات مشابه با بخش های متفاوتی از جمله عینک سپید، تخته سپید، نت سپید، سپیدخوانی، صندلی داغ و پل سپید همراه است.
 

دكتر بهمن بني هاشمی در بخش تخته سپید به آموزش متون شعر و موضوع تشبیه مرکب پرداخت. ضمن اینکه هر جلسه آموزش هایی در خصوص شعر سپید خواهد داشت.
 
در بخش عینک سپید شاعران به شعرخوانی پرداخته و اشعار توسط شاعران و حضار نقد و بررسی شد.
 
بخش نت سپید به پیوند میان شعر سپید و موسیقی می پردازد. در این جلسه علي احمديان به اجراي موسیقی با شعري از گروس عبدالملكيان به نام آخرین خبر  و  شعر آپارتمان  از کتاب  “سنگ ها از ترس غرق شدن می پرند” كيانوش خان محمدي پرداخت. این آیتم به سادگی ثابت می کند که شعر سپید هم قابلیت تلفیق با موسیقی را دارد و می توان آن را اجرا کرد.
 

در آیتم صندلی داغ سه شعر  تازه ی منتشر نشده از استاد شمس لنگرودي که در اختیار عصر سپید قرار گرفته، بدون ذکر نام شاعر و بدون اطلاع هیچ شخصی، در معرض دید حضار قرار گرفت و حضار بدون پیش داوری نسبت به اسم شاعر, شعر را نقد و بررسی کردند. در ادامه پس از پخش صدای استاد شمس لنگرودی در سالن و آگاه شدن حضار از نام شاعر واکنش ها و هیجان ها بسیار جالب توجه بود.

در پايان برنامه و در بخش پل سپيد ویدئوی یک دقیقه ای برای معرفی این آیتم پخش شد . تصوير و مكالمه ي علی حسینی از مشهد با شاعري از كشور اسپانيا به نام آنه سانچز را ديديم و بخش دوم و کامل اين مصاحبه به جلسه ماه آينده موكول شد .
 

ضمن اینکه کتاب های «تنها برف میتواند» اثر رویا روزبهانی، «سایه ایی بدون بدن» اثر علیرضا کاهد، «ریشه در من بدوان» اثر علیرضا کاهد، «عکسی از هیچ» با تالیف میثم فلک ناز و «تسکین» اثر سید رسول پیره در خلال جلسه به حاضران معرفی شد.

لازم به ذکر است که این نشست سومین پنجشنبه هر ماه راس ساعت ۱۵ در فرهنگسرای سرو برگزار می شود
 

خاطرنشان می شود حضور برای عموم آزاد و ورود برای علاقمندان رایگان است.

عکاس: ملیکا تاجیک
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟