در شصت و چهارمین نشست شعر گیومه؛

ماهنامه ادبی سکوی شعر بررسی شد

کد خبر :‌ 218
کد خبر :‌ 218

کانون ادبی گیومه در یکی دیگر از سری نشست های تخصصی نقد شعر، به بررسی فعالیت های ماهنامه ادبی سکوی شعر پرداخت.

این نشست عصر روز دوشنبه 15 مهرماه با حضور امید بیگدلی به عنوان صاحب امتیاز و مدیر مسئول و  هرمز علی پور سردبیر این مجله، اعضای کانون ادبی گیومه و علاقمندان ادبیات، در فرهنگسرای رازی برگزار شد. 

در این نشست علاوه بر بررسی وضعیت کنونی شعر، به نحوه فعالیت ماهنامه سکوی شعر نیز پرداخته شد .
 

امید بیگدلی در نقد یکی از اشعار گفت: این خود کلمات هستند که به شاعر پیشنهاد می دهند که در چه فرمی نوشته شود، ما بیشتر از پیش باید ترکیب سازی را کنار گذاشته و به خود کلمات توجه بیشتری کنیم.

وی سپس در مورد ماهنامه ادبی سکوی شعر گفت: مهم ترین هدف ما در شماره اول این بود که خود ما با خودمان رو به رو شویم، اینکه مراکز فروش مجله را تعیین نکردیم و خواستیم در شماره اول استقبال مخاطب را به صورت واقعی ببینیم و بعد با نشان دادن رسید های پستی اعلام کرد شهر های زیادی برای تهیه ی مجله اقدام کرده اند.

هرمز علیپور  گفت: همیشه انزوا و گوشه گیری نشانه عظمت نیست، بلکه در برخی از موارد نشانه ترس است. انسانهایی که جسارت ندارند پنهان می شوند.

علیپور به عنوان استاد و شاعر پیشکسوت این محفل در پایان توصیه‌هایی برای اهالی و علاقمندان به شعر داشت و تاکید کرد که شاعر باید مردم شناس باشد.

محمد امینی مدیر اجرایی ماهنامه ی ادبی سکوی شعر نیز گفت :در این مدت برای چاپ این شماره زحمات  زیادی چه از داخل و چه از بیرون کشیده شده است ،مطمعنا مجله ای که مستقل چاپ شود شرایط بسیار سختری را تجربه خواهد کرد او از تمام تیم اجرایی و تحریریه که با مجله همکاری کردند تشکر کرد.

همچنین امید بیگدلی افزود : شماره دوم ماهنامه ادبی سکوی شعر نیز تا ۱۵ روز آینده به چاپ خواهد رسید.

در ادامه این نشست شاعران به شعرخوانی پرداختند و جلسه با گرفتن عکسهای یادگاری به پایان رسید.

خبرنگار: حمید رهدارپور
عکاس: ملیکا تاجیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟