ادبیات در سایه کرونا؛

سومین دوره جایزه افشین یداللهی مجازی برگزار می‌شود!

602
602

اختصاصی ترنم شعر/ سومین دوره جایزه ترانه افشین یداللهی، به همت خانه ترانه، به صورت مجازی برگزار خواهد شد. این جایزه که قرار بود در انتهای سال 98 برگزار شود به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد و گمانه‌زنی‌های مسئولان برگزاری این جایزه حاکی از آن است که سومین دوره این جایزه به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
سومین دوره جایزه افشین یداللهی، در دو بخش  “یک خاطره از فردا” و “یک خاطره از دیروز” برگزار خواهد شد که بخش “یک خاطره از فردا” به ترانه‌های ارسالی اختصاص دارد و در سه بخش عاشقانه، اجتماعی و ترانه‌های اجرا شده داوری می‌شود.

در این راستا، در اولین جلسه مجازی خانه ترانه، مسائلی پیرامون جایزه ترانه افشین یداللهی و عدم برگزاری جلسات خانه ترانه مطرح شد.
حسن علیشیری درخصوص ادامه این جلسات با مهدی ایوبی دبیر اجرایی دو دوره پیش این جشنواره در اولین جلسه مجازی خانه ترانه صحبت کرد.

مهدی ایوبی، در خصوص مسائل پیش‌آمده و برگزاری سومین دوره این جایزه گفت: “کرونا تحقیر انسان مدرن معاصر بود و امیدواریم که درس گرفته باشیم و این موضوع بزودی تمام شود.
درمورد جایزه مطابق هرسال، تقویم برگزاری داشتیم و همه چیز طبق زمان‌بندی و اصولش، قبل از شروع بحران‌های کشور پیش رفت. حتی زمان جمع‌آوری آثار را، که جمع آوری آن هم تمام شده بود، به ناچار تمدید کردیم تا کسانیکه موفق به ارسال نشده بودند در فرصت اوایل کرونا آثارشان را ارسال کنند. ما تمامی آثار را بررسی کرده بودیم و استقبال علاقه‌مندان در این دوره بسیار بیشتر از دو دوره پیش شده‌بود. ما از جای جای سرزمینمان ملودی و ترانه دریافت کردیم و خدا را شاکریم که خانه ترانه توانسته اینگونه موثر و مفید و پراکنده در تمام سرزمینمان عمل کند و مختص به پایتخت نباشد.

مهدی ایوبی درادامه توضیح داد: “بیش از ۳۵۰ نفر در بخش عاشقانه و ۲۵۰ نفر در بخش اجتماعی شرکت کردند که هر نفر هم می‌توانست ۳ اثر ارسال کند. درنتیجه ما با ۲۰۰۰ اثر دریافتی روبرو بودیم،  بجز ۱۰۰ نفری که کار با ملودی ارسال کرده‌بودند.
او با بیان اینکه کیفیت کارها نسبت به دو سال گذشته افزایش داشته ادامه داد: “متاسفانه الان بدلیل شرایط پیش آمده امکان برنامه حضوری با تعداد و شرایط مد نظر ما جدا وجود ندارد. در این مدت بین برگزاری این دوره بصورت حضوری یا مجازی دو دل بودیم وگرنه همه چیز آماده‌است و اگر در این مدت اطلاع‌رسانی درستی از طرف خانه ترانه مبنی بر برگزاری سومین دوره جایزه افشین یداللهی وجود نداشته دلیلش این است که هیچ چیز در این وضعیت قابل اطلاع‌رسانی نیست و ممکن بود بعد از اعلام مجبور به لغو برنامه شویم. به همین دلیل ترجیح دادیم تا زمانیکه به شرایط مطمئن تر از لحاط رفتار ویروس برسیم سکوت کنیم. اما به هر شکل این لایو نشاندهنده ناامیدی ما از برگزاری جلسه بصورت حضوری است!”

حسن علیشیری، مجری جلسه مجازی خانه ترانه و قائم مقام جایزه ترانه افشین یداللهی، اضافه کرد: “سومین دوره این جشنواره ففط در بخش‌‌های “یک خاطره از فردا” و “یک خاطره از دیروز” برگزار می‌شود و مسائل متعددی دلیل این اتفاق شدند.
فقط داوری نهایی آثار ارسالی مانده‌است. ما خیلی صبوری کردیم تا به دورانی برسیم که بشود بصورت حضوری، جایزه را برگزار کرد اما درحال حاضر به احتمال زیاد این دوره را به صورت مجازی برگزار خواهیم کرد.

جایزه ترانه افشین یداللهی برای اولین بار در سال ۹۶ برگزار شد. دوره‌های گذشته این جایزه شامل سه بخش “یک خاطره از فردا” و “یک خاطره از امروز” و “یک خاطره از دیروز” می‌شد.
در دومین دوره این جایزه در بخش یک خاطره از فردا، محمد نویری در بخش ترانه اجتماعی، پوریا نره‌ای در بخش عاشقانه و ستار مشایخی در بخش ترانه‌های اجرا شده مقام‌های نخست را از آن خود کردند. همچنین حسین غیاثی به عنوان بهترین ترانه سرای سال، محسن یگانه به عنوان بهترین ترانه ساز سال، مهدی یراحی به عنوان بهترین انتخاب کننده ترانه سال و اهورا ایمان به عنوان سراینده بهترین ترانه سال در بخش یک خاطره از امروز معرفی شدند. در بخش یک خاطره از دیروز نیز، از محمد صالح علا تقدیر شد. 
خبرهای تکمیلی سومین دوره جایزه افشین یداللهی را می‌توانید از طریق پایگاه خبری ترنم شعر دنبال کنید.
 

خبرنگار: سبا خورشیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟