«دچار» رونمایی شد؛

علی رکن الدین: دل به دریای دچار زده ام!

کد خبر :‌ 257
کد خبر :‌ 257

اختصاصی ترنم شعر/ آیین رونمایی از چاپ دوم کتاب «دچار» اثر سیدعلی رکن الدین عصر روز گذشته با استقبال خوب علاقمندان در کافه فراموشی برگزار شد.

 
«دچار» اولین مجموعه شعر رکن الدین است که به همت انتشارات نزدیکتر به چاپ رسیده است.
 

این محفل با اجرای امیر تیموری و شعرخوانی محمد رسولی، حامد عسکری، سیدمحمد حسینی، حسین زحمتکش، سجاد سامانی، حسین دهلوی، مهدی زنگنه و… برپا شد.

 حامد عسکری شاعر کتاب سرمه­ای در خصوص اولین مجموعه شعر سیدعلی رکن الدین گفت: مجموعه اول برای هر شاعری مانند رفتن به خدمت سربازی است. این اتفاق باید زود بیفتد که شاعر تکلیفش با زبان و جهانش معلوم شود.
 
 

او در خصوص اشعار سیدعلی رکن الدین افزود: سیدعلی رکن الدین غزل پاکیزه­ای دارد. از خصایل او هم این است که جز بیرق سیدالشهدا و اهل بیت زیر پرچم کسی نرفته­است.

 
در ادامه مهدی زنگنه در خصوص دچار گفت: محمود دولت آبادی می­گوید: «دبیات از درون نویسنده آغاز می­شود یعنی یک اثر از درون شکل می­گیرد و بعد متجلی می‌­شود».

وی ادامه داد: اشعار از حیث تجلی دو دسته اند: یکی آن دسته از اشعاری که خواننده با شعرها شخصیت شاعر را به درستی می­فهمد و یکی آن دسته که از شعر­ها مخاطب برداشتی می­کند و بعد هنگام برخورد با شاعر می­فهمد این شاعر گویا شاعر آن شعرها نیست. مهم­ترین ویژگی سیدعلی رکن­الدین همین است که او شبیه اشعارش است چیزی که در این روزگار مابین شاعران کم می­بینیم.

او در ادامه انتقادی هم به اشعار کتاب دچار کرد: رکن­الدین توقع ما را در حسن مطلع برآورده نکرده است. اتفاقات دچار، در میانه غزل می­افتد و خبری از حسن مطلع­های مورد انتظار نیست.

در نهایت سیدعلی رکن­الدین از دچار گفت: اواخر سال 95 تصمیم گرفتم کتابی چاپ کنم که هربار به دلایل شخصی میسر نمی­شد. تا اینکه پارسال کتاب را به انتشارات دادم و بعد با خودم گفتم اصلا مردم چرا باید کتاب من را بخوانند؟ شاید دل به دریا زدم و با این وضعیت تیراژ و فروش کتاب، فکر نمی­کردم فروشی داشته باشم که بخواهد به چاپ دوم برسد! شرمنده همه هستم.

 
لازم به ذکر است که سیدعلی رکن­الدین برای رونمایی اثر خود در چاپ اول هیچ مراسمی برگزار نکرد و هزینه­ های آن را صرف سیل­زدگان کرد.

آیین رونمایی از «دچار» با گرفتن عکس های یادگاری به پایان رسید.
 
سیدعلی رکن­الدین متولد سال 1367 است. او که از طریق کتاب­های خواهرش با شعر آشنا شده از سال 1386 پا به دنیای شعر و شاعری گذاشت. از سال 89 شعر در دنیایش رنگ جدی­تری به خود گرفت و نهایتا سال 1398 اولین مجموعه او تحت عنوان دچار به همت نشر نزدیک­تر به چاپ رسید.


خبرنگار: محمدرضا داداشی آذر
عکس: محمدحسین زیوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟