همزمان با رونمایی از سایت آثار؛

اولین دوره جایزه غزل حسین جلال‌پور برگزار می شود

کد خبر :‌ 245
کد خبر :‌ 245

دبیر نخستین دوره جایزه غزل حسین جلال‌پور از رونمایی از پوستر و سایت این جایزه در پنجشنبه هفته جاری خبر داد.

 حسن فرهادی در گفت‌وگویی اظهار کرد: مراسم رونمایی از پوستر و سایت جایزه غزل حسین جلال‌پور از ساعت 15 روز پنجشنبه 2 آبان ماه در شهرستان گناوه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: رونمایی از پوستر و سایت این جایزه از سوی دختر خردسال زنده‌یاد حسین جلال‌پور انجام خواهد شد. در این مراسم اعضای هیات علمی و هیات اجرایی به همراه خانواده و دوست‌داران این شاعر فقید حضور خواهند داشت.

دبیر نخستین دوره جایزه غزل حسین‌ جلال‌پور در توضیح پوستر و سایت جشنواره گفت: کامران دشتی از هنرمندان فیلمساز و طراح بوشهری طرح اولیه پوستر را آماده کرده و اجرای کار نهایی از سوی مستوره زیارت‌زاده انجام شده است.
 
وی افزود: در رابطه با سایت این جایزه هم باید بگویم که قرار بود که در ابتدا سایتی طراحی کنیم که در دوران برگزاری جایزه بتوانیم از آن استفاده کنیم؛ اما در نهایت تصمیم بر آن شد که این سایت شخصی آثار زنده‌یاد دکتر حسین جلال‌پور باشد و در آن بخشی برای مسابقه طراحی شود تا داوطلبان بتوانند آثارشان را به سایت ارسال کنند.

 
حسن فرهادی با اشاره به زمان اعلام فراخوان این جایزه گفت: در پایان این مراسم نشست خبری با رسانه‌های محلی و استانی خواهیم داشت و فراخوان جشنواره نیز خوانده می‌شود و در اختیار اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت. در نشست پنجشنبه همزمان با فراخوان جایزه، اسامی داوران نیز اعلام خواهد شد تا مخاطبانی که می‌خواهد در جایزه شرکت کنند با داوران این دوره آشنا باشند.
 
وی در پایان اظهار کرد: علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند در زمان اعلام شده به سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان گناوه مراجعه کنند.


حسین جلال‌پور در سال 1355 در گناوه به دنیا آمد. او از شاعران موفق جریان دهه هفتاد غزل بود و مجموعه «کلاغ بعد از باغ» او یکی از کتاب‌های برجسته این جریان به شمار می‌رود. جلال‌پور در سال‌های اخیر مدرک دکتری ادبیات خود را از دانشگاه چمران اهواز گرفت و سال‌ها به عنوان رئیس گروه ادبیات دانشگاه آزاد بهبهان فعالیت داشت. «تصحیح دیوان محمدخان دشتی» و «تصحیح دیوان خواجوی کرمانی» از آثار اوست. علاوه بر این از جلال‌پور، نقدها و مقاله‌های علمی پژوهشی بسیاری به جا مانده است.

حسین جلال‌پور در دهم فروردین 1398 در سانحه تصادف در محور خورموج ـ بوشهر درگذشت. 


منبع: ایبنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟