در نشست ساعت شعر مطرح شد؛

کتاب نخواندن مشکل فرهنگی است نه اقتصادی!

کد خبر :‌ 299
کد خبر :‌ 299

اختصاصی ترنم شعر/ نشست هفتگی ساعت شعر طبق روال همه یکشنبه های گذشته با اجرای سعید بیابانکی در سالن سلمان حوزه هنری برگزار شد.
 
این نشست با حضور شاعرانی چون ناصر فیض، محمود حبیبی کسیبی، علی داودی، علاقمندان و اعضای کانون ساعت شعر با اجرا و دبیری سعید بیابانکی برگزار شد.

 
ناصر فیض با اعلام این خبر که هفته کتاب و کتابخوانی است گفت: علت اینکه مبحث کتاب و شور و هیجان نمایشگاه‌های کتاب برای ما جاذبه دارد خود کتاب است، عنصر وجودی صفحه و کاغذ است. انگار تقدسی دارد و هجوم فضای مجازی نتوانسته در این هیجان و علاقه اختلالی ایجاد کند.

 
 فیض افزود: اگر اولویت کسی کتاب باشد حتی با وجود فضای مجازی به سراغ کتاب می رود، خود کتاب و صفحات آن را ورق زدن لذت خاص خود را دارد. جلساتی شبیه این نشست ها به ما در خرید کتاب مناسب کمک می کند، در این بازار آشفته هم می‌توان کتابهای مناسب و موثر خرید. ما وظیفه داریم که سهمی در رونق بازار کتاب و کتابخوانی داشته باشیم.

علی داوودی نیز در همین خصوص گفت: بعضی ها تخصص کتاب‌سازی دارند و کتابشان را هر چه میخوانی یک بیت قابل ارجاع نمی توانی پیدا کنی، یکی از معضلات ما در عرصه کتاب و کتابخوانی این است که ما کتاب اصلی و مرجع نداریم و از آن مهمتر کسی را نداریم که کتاب درست را به مخاطب معرفی و ارائه دهد.

 
بیابانکی نیز در ادامه صحبت های داوودی افزود: ما در عصر حاضر به معرفی کننده کتاب و یک مرجع قابل اعتماد نیاز داریم. کسی که اهل فن و صاحب‌نظر است باید کتاب معرفی کند، یکی از دلایلی که ما کتاب نمی خوانیم برخلاف عقیده عموم مشکل اقتصادی نیست، بلکه مشکل فرهنگی است. کسی نمی گوید چرا کتاب نمی خری همه می گویند چرا کتاب نمی خوانی.


شاعر «یلدا» اضافه کرد: ما به کتاب‌های مرجع نیاز داریم. از آنجایی که در هفته کتاب هستیم توصیه می‌کنم که خریدن کتاب را به عنوان یک کالا در برنامه خود قرار دهیم. باید به فرهنگ خریدن کتاب اهمیت داد و خریدن کتاب به عنوان برنامه‌ای حداقل ماهانه در زندگی هایمان باشد. همانطور که ماهانه برنامه‌ای برای صرف شام در بیرون از خانه داریم باید برنامه‌ای برای خریدن کتاب هم داشته باشیم.

در این نشست شاعران به شعر خوانی پرداختند و اشعارشان توسط اساتید و اعضا مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

لازم به ذکر است که جلسات «ساعت شعر» یکشنبه هر هفته از ساعت 16 در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار می شود و حضور برای علاقمندان آزاد و رایگان است.
 

خبرنگار: حمید رهدارپور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟