معرفی شاعر هفته؛

احسان سیلابی

کد خبر :‌ 983
کد خبر :‌ 983

معرفی شاعر هفته/ احسان سیلابی

احسان سیلابی در سوم آبان سال 1378 در تهران به دنیا آمد. سیلابی از کودکی شیفته ی شعر فارسی و ادبیات داستانی بود به طوری که در کودکی خود از غزل های  حافظ و سعدی تا اشعار پروین و شهریار را از بر بود. 

او از دوران نوجوانی با حضور در جلسات شعر تهران و کرج، خودِ نوجوانان و اولین نوشته هایش را به چالش می کشید تا با نقد های غیرمغرضانه و  داوری های راستین زمینه رشد شعر خویش را فراهم آورد.

احسان سیلابی دوران دبیرستان را در رشته ی ادبیات و علوم انسانی به پایان رساند و در دانشگاه به تحصیل در رشته ی حقوق پرداخت و در بیست و یک سالگی موفق شد دوران کارشناسی خود را در دانشگاه به پایان رساند. وی اکنون در رشته ی حقوق جزا و جرم شناسی در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کند و مشغول نگارش پایان نامه ی خود است. 

سیلابی نو‌شتن را در نوجوانی ابتدا با ساخت ترانه آغاز کرد و به مرور شعر را در قالب هایی نظیر چهارپاره و غزل و مثنوی تجربه نمود و سپس آن را در فرم و کالبد شعر آزاد نیز امتحان کرد. او که در خانواده ای فرهنگی چشم به جهان گشوده است به دلیل علاقه ی عمیق و اعجاب انگیز پدر به ادبیات کلاسیک و ادبیات داستانی، هموار انس و الفتی پایدار با خواندن و خواندن و خواندن در قلمرو ادبیات و فلسفه، فلسفه و عرفان اسلامی، عرفان و تاریخ دارد،

اولین مجموعه ی شعر خود را در بیست و دو سالگی با مقدمه ای به قلم احسان افشاری در انتشارات آنیما به چاپ رساند. نخستین کتاب احسان سیلابی: “چندتا اشک محترم دارم” شامل گزیده ای از شعرهای موزون و آزاد سروده شده وی در خلال سال های 1396 تا 1400 است او در کتاب خود به عنوانِ یک شاعر مسولیتی جز در برابر زیبایی ندارد و حس خود را به معشوق بی نقصش به تصویر می کشد و  همواره به ستایش عشق می پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟