مسئول دبیرخانه خبر داد:

پنجمین جشنواره شعر نیاوران در ایستگاه‌های آخر

کد خبر :‌ 151
کد خبر :‌ 151

اختصاصی ترنم شعر/ جشنواره سراسری شعر نیاوران در آستانه برگزاری پنجمین دوره خود، مرحله‌ی داوری را پشت سر گذاشته و به بخش بررسی امتیازات، تدوین و آماده سازی مجموعه‌ی اشعار ارسالی به دبیرخانه جشنواره رسیده است. 

امید صباغ‌نو مسئول دبیرخانه جشنواره گفت: داوری آثار، به مرحله پایانی رسیده است و پس از برگزاری جلساتی با داوران بخش‌های مختلف و بررسی امتیازات داوران و تجمیع نمرات شرکت‌کنندگان به رای نهایی داوران خواهیم  رسید و اسامی برگزیدگان در اواخر مهرماه مشخص خواهند شد. 


وی در خصوص تعداد شرکت کنندگان و آثار رسیده افزود: در این دوره  تعداد 4287  قطعه شعر در قالب های مختلف به دبیرخانه جشنواره رسیده که بیشترین تعداد در بخش سپید و کلاسیک است. تعداد شرکت کنندگان در بخش آزاد و ویژه 1087 نفر است که در بخش شعر آزاد 3311 قطعه شعر از 752 شاعر و در بخش ویژه 976 شعر از 335 شاعر به دبیرخانه رسیده و داوری شده است.

صباغ‌نو درباره‌ی استقبال شاعران و کیفیت آثار رسیده، گفت: باتوجه به استقبال بیشتر از بخش‌های کلاسیک و سپید، داوران از سطح کیفی اشعار، رضایت داشتند؛ به‌طوری که داوری مرحله پایانی را بسیار سخت می‌دانستند.

مسئول دبیرخانه جشنواره نیاوران اضافه کرد: کتاب مجموعه اشعار جشنواره نیز در حال آماده سازی است که در روز اختتامیه جشنواره از این کتاب نیز رونمایی خواهد شد. 


لازم به ذکر است که اختتامیه‌ی جشنواره‌ی شعر نیاوران اواخر آبان ماه، با معرفی و تجلیل از شاعران برگزیده، برگزار خواهد شد.

جشنواره شعر نیاوران از سال 94 اولین دوره خود را به دبیری استاد محمد سلمانی و به همت سید عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران  آغاز کرده که هر سال با استقبال بسیاری از سوی علاقمندان حوزه شعر مواجه شده و توانسته طی چهاردوره گذشته، به اعتبار چشمگیری بین جشنواره های ادبی دست پیدا کند.



خبرنگار: هانیه شالباف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟