در سرای محله ابوذر؛

قلم بهتر از تفنگ رونمایی و معرفی شد

کد خبر :‌ 422
کد خبر :‌ 422

اختصاصی ترنم شعر/ آیین رونمایی از مجموعه شعر «قلم بهتر از تفنگ» اثر محمد دری‌صفت عصر روز دوشنبه در انجمن ادبی شمیم شعر برگزار شد.

این نشست با حضور شاعرانی چون محسن محمدی، صادق غریب، حسین شاه محمدی، هیلدا احمد زاده، بهمن زدوار، یاسر رسولی و… با اجرای وحید کریم پور در سرای محله ابوذر برگزار شد.
 

محسن محمدی در کسوت منتقد در خصوص این کتاب گفت: عنوان این کتاب بسیار خوب است. امیدوارم این عنوان و اندیشه فقط مربوط به پشت ویترین ها نباشد.
 
وی افزود: عنوان کتاب نشان دهنده خط سیری محتویات هر کتاب است. در کلیت این مجموعه حتی پنج شعر هم نمی توان یافت که همسویی مضمونی با این عنوان داشته باشد. ضمن اینکه طرح جلد ساده و معمولی اما عمیق است.

این شاعر و منتقد اضافه کرد: وجود مقدمه یا عدم وجود آن در ابتدای هر کتاب گاهی خوب و گاهی بد است. گاهی می تواند اعتماد به نفس بالای مولف را یادآور شود و همه چیز را به دوش مخاطب بگذارد تا کتاب را قضاوت کند و گاهی از تبلیغات و نکته های دیگران نسبت به آن کتاب محروم شود.
 

مولف مجموعه های «تو هم به یاد نیاور» و «گاهی فقط سکوت به فریاد می رسد» ضمن برشمردن ویژگی های دیگر این مجموعه گفت: امروزه استفاده از چند قالب شعری در یک کتاب کمتر اتفاق می افتد. اما در این مجموعه قالب های غزل، رباعی و دو بیتی هم مشاهده می شود.
 

محمدی از غزل های محمد دری‌صفت نیز یاد کرد و گفت: اینکه همه غزل ها بیش از هشت بیت نیست، نه تنها نشانه ناتوانی مولف نیست، که نشانه نخواستن اوست. یک لایه بودن اشعار به وفور به چشم می خورد اما درون مایه هایی عمیق دارد. پراکندگی موضوعات در حوزه های اجتماعی، سیاسی، مذهبی و… دیده می شود. اشعار مذهبی دری صفت بسیار موفق تر از اشعار عاشقانه اوست. چرا که اصولا نمی توان به اشعار عاشقانه نقدی وارد کرد، چون معتقدم اشعار عاشقانه زیست شاعر و اینکه ممدوح را چگونه می بیند، بر عهده نگاه و اندیشه مولف است.

 
محمد دری صفت شاعر و مولف مجموعه «تفنگ بهتر از قلم» نیز ضمن خوشامدگویی به مهمانان گفت: انتقادات و پیشنهادات شما را با دیده منت می‌پذیرم و برای برطرف کردن آن ها تلاش خواهم کرد.
 

وی در پایان چند شعر از اشعار این مجموعه را خواند.  ضمن اینکه شاعران نیز به شعرخوانی آثار خود پرداختند.

مجموعه شعر «قلم بهتر از تفنگ» به تازگی در 71 صفحه و تیراژ 1000 جلد به همت انتشارات سخن به چاپ رسیده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟