صنم نافع از کتاب تازه اش می‌گوید:

«من هیچ‌وقت دختر خوبی نبوده‌ام» بازتاب زیست شاعرانه است

کد خبر :‌ 929
کد خبر :‌ 929

اختصاصی ترنم شعر/ «من هیچ وقت دختر خوبی نبوده ام» جدید ترین اثر صنم نافع است که در آستانه نمایشگاه کتاب به همت انتشارات آنیما منتشر شده است.  

نافع در خصوص کتاب تازه اش گفت: اکثر آثار این مجموعه تلفیقی از اشعار اجتماعی عاشقانه است. چرا که در روزگاری که زندگی می کنیم، مسائل سیاسی اجتماعی بر روی هنر تاثیر گذار است و شاعری که نسبت به مسائل پیرامونش بی تفاوت نیست حتی اگر بخواهد شعر عاشقانه ی صرف بنویسد بازهم ناگزیر، به جامعه شناسی و سیاست گریزی می زند.

نافع در پاسخ به این پرسش که زنانگی که در شعرهایتان دیده می‌شود، نقطه قوت اشعار است یا یک لزوم محسوب می‌شود گفت: شاید مجبور باشم به این سوال به صورت نسبی جواب دهم. زنانه نویسی صرف نقطه ی قوت نیست چون اگر شعر فراجنسیتی باشد، بر روی طیف بیشتری از مردم تاثیر می گذارد. 
اما از طرفی وقتی شعر باز تاب زیست شاعرانه ی خالقش باشد، جنسیت ناخودآگاه تاثیر خود را در بیت بیت آن نشان می‌دهد.
 


مولف مجموعه شعر «از تباهی به بعد» درخصوص نگاه متفاوتی که به کتاب جدید خود نسبت به پنج اثر منتشر شده پیشین دارد اذعان داشت که هر اثر جدیدی که خلق می شود و در دسترس مخاطبان و منتقدان قرار می گیرد،  برای مولفش هیجان جدیدی را ایجاد می کند. این کتاب هم بعد از پنج سال از انتشار مجموعه ی آخرم منتشر شده. قطعا طی این سالها تجربه های تلخ و شیرین جدیدی داشتم، کتاب های بیشتری خوانده ام و به سالهای عمرم اضافه شده؛ پس بسیار طبیعی است که خودم را با خود دیروز خودم مقایسه کنم و انتظار داشته باشم که کتاب آخرم حرکتی رو به جلو باشد.

این کتاب ششمین مجموعه شعر صنم نافع است که در ژانر شعر کلاسیک با موضوعات اجتماعی و عاشقانه شامل 22 غزل و 12 چهارپاره، در 82 صفحه و با قیمت 30000 تومان به بازار نشر راه پیدا کرده است.


خبرنگار: مهراد عمرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟