در سن 85 سالگی؛

یاور همدانی درگذشت

کد خبر :‌ 446
کد خبر :‌ 446

احمد نیک‌طلب متخلص به یاور همدانی ـ شاعر ـ در سن ۸۵ سالگی از دنیا رفت.

 این شاعر صبح امروز ( سه‌شنبه،۱۳ اسفندماه) بر اثر عارضه قلبی از دنیا رفت.

یاور همدانی در  دوم اردیبهشت ۱۳۱۳ در همدان به دنیا آمد. دوران کودکی و نوجوانی و تحصیلات ابتدایی و متوسطه و دانشگاهی را در همدان و تهران گذراند.
 

شعرهای «یاور همدانی» از آغاز دوران جوانی تاکنون در بیشتر نشریات کثیرالانتشار کشور قبل از انقلاب چون: «ندای اکباتان همدان»، «آفتاب شرق خراسان»، «اندیشه کرمان»، «آذرآبادگان» و مطبوعات پس از انقلاب انتشار یافته است.

او مدت‌ها دبیر انجمن ادبی حافظ بود و بسیاری از ترانه‌های محلی همدانی‌اش ضمن پخش در برنامه‌های رادیو ایران به بسیاری از زبان‌های شرقی ترجمه شده است.

بابک نیک­ طلب پسر احمد نیک طلب علت فوت پدر را عارضه قلبی و تنفسی اعلام کرد که مدت ­ها بود از آن رنج می برد. 

بابک نیک طلب اظهار کرد: «سایه سار الوند» که مجموعه‌ای است شامل غزل، قصیده، مثنوی و رباعی، به همراه بومی سروده‌های همدانی و از سوی انتشارات سوره مهر در سال 1383 منتشر شد، اثر مورد علاقه پدرم بود که کتابخانه ویدنر در دانشگاه هاروارد به عنوان تنها منبع گویش‌های همدانی از آن نگهداری می‌کند.

او ادامه داد: پدرم در سال‌های اخیر عضو شورای شعر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بوده‌ است و تا لحظات آخر حیات در انجمن های ادبی و مراکز فرهنگی حضوری فعال داشت.

پسر احمد نیک طلب بیان کرد: به دلیل رعایت اصول بهداشتی و همه گیر شدن بیماری کرونا، مراسمی برای تشییع پیکر یاور همدانی برگزار نخواهد شد، و  او فردا پس از تطهیر در سالن تطهیر بهشت‌زهرا، در قطعه هنرمندان دفن خواهد شد.

وی در انتها یادآور شد: پس از عبور از بحران این بیماری بزرگداشتی برای «یاور همدانی» در تالار وحدت یا حوزه هنری برگزار خواهند کرد و از عموم مردم برای شرکت در آن دعوت خواهند کرد.

اخبار تمکیلی متعاقبا اعلام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟