انجمن شعر کرج برگزار کرد؛

آیین گرامیداشت علیرضا فراهانی

کد خبر :‌ 1047
کد خبر :‌ 1047

اختصاصی ترنم شعر/ آیین گرامی‌داشت زنده یاد علیرضا فراهانی عصر روز سه‌شنبه ۲۰تیرماه به  همت انجمن شعر کرج در مجتمع تجاری فرهنگی مهراد مال کرج برگزار شد.

 این نشست با حضور فرهنگ جولایی، مهدی یغمایی، رضا روحانی و خانواده زنده یاد فراهانی و شاعرانی چون هرمز علیپور، اکبر بهداروند، رحیم رسولی، حسن صادقی پناه، حسین اشراق، پیمان سلیمانی، محمدرضا امیدی، محمدرضا ستوده، پاکزاد اجرایی، داود سوران، رسول پیره، افشین روستایی، مرضیه فریدونی،  احسان قدیمی، آسیه حیدری، و… با اجرای حمید چشم آور برگزار شد.

 علیرضا فراهانی از شاعران و منتقدانی بود که سال‌ها در شهر کرج برای ادبیات زحمت کشید و تلاش کرد.  سالها در انجمن شعر کرج فعالیت جدی داشت و عضو هیئت مدیره کانون شاعران جوان کرج در کتابخانه امیرکبیر بود.
 نقدها و یادداشت‌هایش به طور مستمر در نشریات و روزنامه‌ها به چاپ می‌رساند‌.
 وی موسس انجمن ادبی «شب‌های شعر کوچه» بود که سال‌ها این جلسات را با همراهی رحیم رسولی برگزار می کرد و پس از آن انجمن ادبی «گپ» را به همراه زنده یاد مهدی پهلوان پور تاسیس کرد.

راه‌اندازی و چاپ نشریه «بامداد» در کرج از دیگر فعالیت‌های ادبی فراهانی به شمار می‌رود. «بن‌بست‌ها»، «آفتابگردان را رو به قطب می‌کارم»، «بطالت کلمات»، «درک حضور غیاب دیگری» و… از آثار منتشر شده فراهانی است.
وی در فروردین ماه سال جاری در ۴۱ سالگی بر اثر نارسایی قلبی در منزل خود درگذشت.

 در ادامه مراسم گرامی‌داشت علیرضا فراهانی شاعران به شعرخوانی پرداختند و مدیر مجتمع تجاری فرهنگی مهراد مال از خانواده فراهانی تقدیر و تجلیل کرد.

ضمن اینکه پخش ویدیو کلیپی یادمان فراهانی و اجرای موسیقی توسط منصور قاسمی از دیگر برنامه های این گرامیداشت بود

یادش جاودان…

عکاس: مرضیه فریدونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟