از اول مهر آغاز می شود؛

دومین دوره جایزه ملی حسین جلال پور

کد خبر :‌ 675
کد خبر :‌ 675
دومین دوره جایزه ملی غزل به‌نام زنده‌یاد «حسین جلال‌پور» با محوریت غزل پیش‌رو به همت خانواده و دوستان این شاعر در گناوه برگزار می‌شود.

 شورای سیاستگذاری جایزه ملی مستقل غزل حسین جلال‌پور، به‌پاس سه دهه حضور تاثیرگذار این شاعر و پژوهشگر فقید خطه جنوب کشور در عرصه غزل پیش‌رو ایران، دومین دوره این جایزه را به همت خانواده و دوستان وی در زادگاهش بندر گناوه، برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است که حسن فرهادی همچون دوره گذشته دبیری این دوره از جشنواره را نیز بر عهده دارد.

بر اساس این خبر، فراخوان دومین جایزه غزل حسین جلال‌پور هفته پایانی شهریورماه جاری منتشر می‌شود و آغاز ارسال آثار به این رویداد نیز از هفته اول مهرماه آغاز خواهد شد. همچنین آیین پایانی جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور دی‌ماه ۹۹ برگزار خواهد شد.

یادآوری می‌شود، حسین جلال‌پور در سال ۱۳۵۵ در گناوه به دنیا آمد. او از شاعران موفق جریان دهه هفتاد غزل بود و مجموعه «کلاغ بعد از باغ» او یکی از کتاب‌های برجسته این جریان به‌شمار می‌رود. جلال‌پور مدرک دکتری ادبیات خود را از دانشگاه چمران اهواز گرفت و سال‌ها به‌عنوان رئیس گروه ادبیات دانشگاه آزاد بهبهان فعالیت داشت. «تصحیح دیوان محمدخان دشتی» و «تصحیح دیوان خواجوی کرمانی» از آثار اوست. از جلال‌پور، نقدها و مقاله‌های علمی پژوهشی بسیاری به جا مانده است.

حسین جلال‌پور در دهم فروردین ۱۳۹۸ در سانحه تصادف در محور خورموج- بوشهر درگذشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟