نماینده بنیاد ژاله در ایران:

جایزه شعر ژاله اصفهانی مخصوص شاعران زیر 30 سال است

کد خبر :‌ 695
کد خبر :‌ 695

اختصاصی ترنم شعر/ یازدهمین دوره جایزه شعر ژاله اصفهانی به همت بنیاد فرهنگی ژاله اصفهانی برگزار می شود.
 
بنیاد فرهنگی  ژاله اصفهانی یازدهمین دوره جایزه خود را  با هدف معرفی شاعران جوان برگزار می کند.
 

مریم آرام شاعر و غزلسرای جوان کشور، برگزیده دور قبل و نماینده این دوره از جایزه در ایران گفت: امسال یازدهمین دوره جایزه شعر ژاله اصفهانی برگزار می شود. این بنیاد سیزده سال پیش به شکل یک موسسه خیریه در لندن تاسیس شد. هیات مدیره این بنیاد متشکل از شاعران و ادبا و همچنین فرزندان مرحومه ژاله اصفهانی است.

آرام تنها شرط شرکت در این جشنواره را حضور شاعران زیر 30 سال عنوان کرد.

این شاعر اضافه کرد: این جایزه هر ساله با انتخاب هیات دوران آن که متشکل از شاعران و منتقدین صاحب نام است، یک تا سه نفر را به عنوان شاعر برگزیده اعلام می‌نمود. اما امسال رویکرد این بنیاد تغییر کرده است. برای برگزاری جایزه یازدهم هیئت امناء بنیاد ژاله اصفهانی تصمیم گرفت که تغییراتی ضروری در نحوه برگزاری جایزه ایجاد نماید و به جای معرفی تنها یک شاعر برنده در بخش های آزاد و کلاسیک، سه نفر شاعر از سه کشور مبداء، افغانستان، ایران و تاجیکستان، را به عنوان شاعر برگزیده آن کشورها، و با رای هیئت داورانی متشکل از این سه کشور، اعلام نماید. عمده شرکت کنندگان این جایزه از کشورهای ایران، افغانستان و تاجیکستان هستند. اما امسال رویکرد این بنیاد تغییر کرده است. ضمن اینکه قرار شده تا تقسیم بندی اشعار کلاسیک و آزاد نیز برداشته شود.  جایزه این جشنواره نیز 500 پوند انگلیس است که در صورت وجود برگزیدگان مشترک این جایزه بین آن ها تقسیم خواهد شد.

وی در ادامه از وظایف خود به عنوان نماینده این بنیاد در ایران گفت: بنیاد فرهنگی ژاله اصفهانی با هدف گسترش دبیرخانه جایزه و حضور شاعران بیشتر، نمایندگانی در ایران، افغانستان و تاجیکستان انتخاب کرده است. من به عنوان نماینده ایران، آقایان عبدالملک عطش و مصطفی هزاره نماینده افغانستان و دکتر رستم عجمی به عنوان نماینده تاجیکستان انتخاب شدیم.

ما نیز در ایران برنامه های ادبی و شب شعرهایی برگزار کرده ایم.  شب شعر شاعران افغانستانی را به صورت مجازی برگزار کردیم. ضمن اینکه به زودی  برگزاری شب شعر شاعران تاجیکستانی را نیز در دستور کار خود داریم.
 
آرام ادامه داد: انتشار فصلنامه تخصصی ادبیات، معرفی تازه های نشر ادبیات و برنامه های ادبی و فرهنگی نیز از دیگر برنامه های آینده این بنیاد در ایران است.
 
مریم آرام در پایان افزود: از همین تریبون از شاعران و نهادهای گوناگون برای همکاری و حمایت های معنوی نیز دعوت می کنیم.
 

برای مطالعه فراخوان شرکت در این جشنواره بر روی فراخوان جایزه شعر ژاله اصفهانی کلیک کنید.
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟