دهمین شماره منتشر شد؛

فروغ فرخزاد روی جلد وزن دنیا

کد خبر :‌ 723
کد خبر :‌ 723

اختصاصی ترنم شعر/ شماره دهم مجله «وزن دنیا» منتشر شد.

شماره‌‌ی دهم ماهنامه‌ی «وزن دنیا»، با تیتر «آن هجا‌ی خونین» و با موضوع جمع‌خوانی و تحلیل ١٠ شعر برگزیده‌ی فروغ فرخزاد، مطالبی در مورد نسبت استاد شجریان و شعر فارسی و همچنین پرونده‌ای در مورد کارنامه‌ی نقادی عنایت سمیعی در عرصه‌ی شعر منتشر شد. 

در این شماره‌ی‌ وزن دنیا می‌توانیم از شاعران استان‌های تهران، اردبیل، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و کردستان شعر بخوانیم. علاوه بر این، دو بخش «هم‌زبانان» و «کارگاه وزن دنیا» بازتاب‌دهنده‌ی شعرِ شاعران فارسی‌زبانی از کشورهای افغانستان، تاجیکستان و هندوستان و بخش دوم، منعکس‌کننده شعرهای ارسالی خوانندگان وزن دنیاست.

بخش «هوای تازه» در معرفی شاعران برگزیده‌ی هر شماره در دو بخش آزاد و کلاسیک، نقد و بررسی کوتاهی داشته بر اشعار شقایق شاهرودی‌زاده و محمود صالحی فارسانی.

در بخش «تعریف و تبصره» این شماره‌، پرونده‌ای می‌خوانید درباره‌ی فروغ فرخزاد و کارنامه‌ی شعری‌اش. بیست شاعر و منتقد، هر کدام ده شعر از دیوان فروغ برگزیده‌اند.

از نویسندگان این پرونده می‌توان به
ابوالقاسم ایرانی، قاسم آهنین‌جان، شهاب مقربین، بنفشه حجازی، روح‌انگیز کراچی رضا چایچی، گراناز موسوی، شهریار وقفی‌پور، سعدی گل‌بیانی، غلامرضا طریقی، لیلی گله‌داران، روجا چمنکار، مرتضی بخشایش، فرزانه قوامی، آناهیتا رضایی، فرزین پارسی‌کیا، سولماز نراقی، راضیه بهرامی، بهاره فریس‌آبادی، آرش الله‌وردی و نیلوفر شریفی اشاره کرد.

در این بخش دو گفتگوی می‌خوانید با حورا یاوری در مورد نوآوری و دستاوردهای فروغ و گفتگو با شهرام پرستش درباره‌ی جنبه‌های جامعه‌شناختی شعر فروغ.

بخش «یاد بعضی نفرات» این شماره‌ یز پرونده‌ای است درباره‌ی نسبت استاد شجریان و شعر فارسی، با آثاری از حمیدرضا نوربخش، بهدادبابایی و طاها افشین.

در بخش «حرف‌های همسایه»ی این شماره‌ نيز پرونده‌ای می‌خوانید در مورد کارنامه‌ی نقادی عنایت سمیعی در عرصه‌ی شعر، با نوشته‌هایی از شاپور جورکش، حافظ موسوی، امیر احمدی‌آریان، محمدرضا پورجعفری و…

شماره‌ی دهم «وزن دنیا»، در ٢١٢ صفحه و به قیمت ٥٠ هزار تومان از امروز در کتاب‌فروشی‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی معتبر در دسترس مخاطبان شعر است و علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از مراکز خرید مجله به آدرس اینستاگرام و تلگرام مجله با عنوان @vaznedonya مراجعه و یا از سایت مجله www.vaznedonya.ir کسب آگاهی کنند.

مدیرمسئول و صاحب‌امتیاز «وزن دنیا» پوریا سوری و سردبیر آن علی مسعودی‌نیا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟