مراسم یاد بودی در کلاب هاوس برگزار شد؛

اولین سالگرد فوت علیرضا راهب

کد خبر :‌ 826
کد خبر :‌ 826

اختصاصی ترنم شعر/ مراسم اولین سالگرد فوت علیرضا راهب، شاعر و نویسنده معاصر، با حضور تعداد زیادی از شاعران، نویسندگان و علاقمندان در کلاب هاوس برگزار شد.

این مراسم به یاد علیرضا راهب و در پاسداشت این شاعر و نویسنده معاصر برگزار شد.

در این مراسم شاعرانی چون سیدمهدی موسوی، پیمان سلیمانی، همایون حسینیان، بهمن بنی هاشمی، رضا حیرانی، آرمین یوسفی، وحید پورزارع، الناز آفاق، میثم متاجی، امیرکریمی، مرادعباسپور، فرزین پارسی کیا، محمدعلی نوری، صابرقدیمی، آزاده سرلک،سمانه ارجمندی، مریم مایلی زرین، ستاره جواد زاده، نبراس میرابیان، محمد قبادی، آرین داوودی، مهتا موسوی و….  حضور داشتند و تعدادی از حضار در مورد شعر و زندگی علیرضا راهب گفتگو کردند

از علیرضا راهب دو کتاب به نام های «دو استکان عرق چهل گیاه» از نشر چشمه و «عشق پاره وقت» از نشر نیماژ منتشر شده است.

به گزارش ترنم شعر بزرگداشت علیرضا راهب  روز چهارشنبه دوم تیرماه ۱۴۰۰ در کلاب هاوس و توسط کلاب گذر شعر و سینما برگزار شد.
 

علیرضا راهب مازندرانی در ۲۷ دی ۱۳۴۶ خورشیدی در تهران دیده به جهان گشود. پس از پایان تحصیلات ابتدایی، متوسطه و دبیرستان در رشته حقوق وارد دانشگاه تبریز شد و همزمان به شعر گفتن هم روی آورد. وی شعر را به خصوص از سال‌های دهه ۶۰ خورشیدی آغاز کرد.

راهب یک دوره ۱۰ ساله در تبریز سکونت داشت و در همین فرصت مناسب زبان و ادبیات ترکی آموخت. وی درباره این حضور و اقامت خود در تبریز گفته است: در تبریز این فرصت را داشتم که با بزرگانی نظیر استاد عبدالله واعظ، استاد منوچهر مرتضوی و پرفسور بهمن سرکاراتی آشنا و افتخار شاگردی‌شان را داشته باشم.

از دیگر استادان راهب در حوزه شعر و ادبیات می توان به افرادی همچون سیدحسن سادات ناصری، مهرداد اوستا، علامه فرزیب (پرفسور دانش کجوری)، تقی ذوقی لنگرودی و… اشاره کرد.

سرانجام این شاعر معاصر کشور به دلیل ابتلا به کرونا و بر اثر ایست قلبی حوالی ساعت سه بامداد پنج‌شنبه، پنجم تیر ۱۳۹۹ خورشیدی در بیمارستان‌ آتیه تهران چشم از جهان فروبست تا مرگ بتواند ادامه آوازش باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟