در پی استعفای جلالی؛

طریقی سرپرست دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی شد

کد خبر :‌ 847
کد خبر :‌ 847

غلامرضا طریقی سرپرست دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی شد. 

«مصطفی راضی جلالی» مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی هفته گذشته از سمت خود استعفا کرد و پس از پذیرش استعفایش، امروز غلامرضا طریقی به جای او به عنوان «سرپرست دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی» در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران حکم گرفت و معارفه شد.

در متن این حکم آمده است:

«برادر گرامی

جناب آقای غلامرضا طریقی

با سلام و احترام

نظر به مراتب تعهد و تخصص جنابعالی در حوزه شعر و ادبیات، به موجب این حکم به عنوان سرپرست دفتر شعر و‌ ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران منصوب می‌شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از نظرات کارشناسان حوزه شعر و ادبیات در پیشبرد وظایف محوله موفق و موید باشید.

ایوب دهقان‌کار مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران»

همچنین از زحمات مصطفی راضی جلالی مدیر پیشین دفتر شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران تقدیر شد.

بر اساس این گزارش، غلامرضا طریقی متولد سال ۱۳۵۶ در زنجان است و سرایش شعر را از سال ۱۳۷۴ آغاز کرد. او دارای نشان درجه یک هنری در رشته شعر است.

در ادامه برخی آثار این شاعر را مرور می‌کنیم:

مجموعه‌های شعر:
۱.آنقدر پرم از تو که کم مانده ببارم
۲.هر لبت یک کبوتر سرخ است
۳.جهان غزلی عاشقانه است
۴.با یاد شانه های تو
۵.به جهنم
۶.ایمان بیاورید…
۷.گزینه ی غزل
۸.باران اگر ببارد
۹. شلتاق

ترجمه :
آکواریوم

تحقیق و گرد آوری:
اما تو را ای عاشق انسان کسی نشناخت
  

از دیگر فعالیت‌های شغلی طریقی می‌توان به مواردی چون: از سال ۱۳۹۴ با طراحی و راه‌اندازی پایگاه نقد شعر در بنیاد شعر و ادبیات داستانی فعالیت کرد، از سال ۱۳۹۹ به عنوان رییس گروه شعر خانه کتاب و ادبیات ایران اشاره کرد.
 

غلامرضا طریقی همچنین دارای رتبه اول و برگزیده کنگره‌های شعر و قصه جوان کشور است و در کارنامه‌اش داوری بیش از پنجاه جایزه و کنگره شعر ملی وجود دارد.

غلامرضا طریقی پس از انتصاب درباره جایزه ادبی جلال آل احمد گفت: به لحاظ امور مربوط به دبیرخانه از زمان عقب نیستیم و موضوعات مرتبط با جایزه جلال از سوی دبیرخانه طبق روال انجام شده است. کتاب‌ها جمع‌آوری شده و همه چیز آماده داوری است.

وی درباره تحولات در معاونت فرهنگی و انتخاب دبیر و هیات علمی جایزه جلال هم افزود: مذاکرات با دبیران و هیات علمی انجام شده و ظرف چند روز آینده احکام اعلام خواهد شد و پس از آن داوری‌ها آغاز می‌شود.

زمان برگزاری جایزه ادبی جلال آل احمد آذرماه است بر این مبنا بسیاری از اهالی ادب از عدم معرفی اعضای هیات علمی و دبیران جایزه ابراز نگرانی کرده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟