به همت انتشارات نگاه؛

«رمز عبور بر بال‌هایم» منتشر می‌شود

کد خبر :‌ 830
کد خبر :‌ 830

اختصاصی ترنم شعر/ «رمز عبور بر بال‌هایم» منتشر می‌شود.

تازه‌ترین اثر مکتوب روجا چمنکار، از شاعران مطرح دهۀ هفتاد و پس از آن، در قالب مجموعه‌شعر، به‌زودی توسط نشر نگاه و در ادامۀ روندِ هر فصل یک کتاب شعر، در تابستان امسال منتشر می‌شود.

شعر چمنکار در این مجموعه نیز همچون مجموعه‌شعرهای پیشین او، زبانی ساده دارد و از تصاویر بدیعی بهره می‌برد که از تجربه‌های زیستۀ شاعر نشأت گرفته است. او در این اثر نیز از تجربه‌ها و کشف‌های متفاوت زبانی برای رسیدن به روابط ذهنی‌اش استفاده کرده، و همچنان هوای جنوب بر اشعارش تسلطی شاعرانه دارد، تسلطی که البته در مقایسه با شعرهای پیشین او، چاشنی دلتنگیِ بیشتری دارد.

چمنکار پیش از این اثر، چند مجموعه‌شعر «رفته بودی برایم کمی جنوب بیاوری»، «سنگ‌های نُه‌ماهه»، «با خودم حرف می‌زنم»، «مردن به زبان مادری»، «همیشه دری باز به دربه‌دری بودم»، «راه رفتن روی بند» و «لبخوانی چشم‌هایت» و چند نمایشنامه و فیلمنامه را در کارنامۀ ادبیِ خود دارد (و این جدای از تحصیلات و فعالیت‌ها و آثار سینماییِ اوست)، و دربارۀ آثار مکتوب او نیز بسیار نوشته‌اند، از جمله مطالبی در کتاب «عاشقانه‌ترین‌ها» از علی باباچاهی، «سیر تحول در شعر امروز» از کاظم کریمیان، «شعر امروز، زن امروز»، از علی باباچاهی، «رها ز منت باران» از محمد غلامی و بسیاری از کتاب‌ها و مقالات  دیگری که به شعر معاصر پرداخته‌اند.

و امّا «رمز عبور بر بال‌هایم» که تازه‌ترین اثر اوست، در 92 صفحه و با تیراژ 500 نسخه، در یکی از همین روزهای گرم تابستان 1400، در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

شعری از این مجموعه:
زمان به‌عقب می‌رود
دیروز برمی‌گردد
و فردا هرگز از راه نمی‌رسد

حالا
از قدم‌هایی که با هم نزدیم
فیلم‌هایی که با هم ندیدیم
شعرهایی که با هم نخواندیم
پُرم 
از حرف‌هایی که به‌هم نگفتیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟