حریر در خانه شعر و ادبیات برگزار کرد؛

کتاب «به امین بگو دوستش دارم» رونمایی شد

کد خبر :‌ 794
کد خبر :‌ 794

اختصاصی ترنم شعر/ آیین رونمایی از کتاب «به امین بگو دوستش دارم» اثر مریم راهی عصر روز گذشته در خانه شعر و ادبیات برگزار شد.
 

این نشست به همت و میزبانی نشست ادبی حریر، با دبیری و اجرای مژده لواسانی و با حضور مهمانانی چون امین زندگانی، لیلا کردبچه، مولف کتاب و علاقمندان و خبرنگاران برپا شد.
 

این کتاب که به سبک مستند روایی تاریخی و داستانی در رابطه با تاریخ صدر اسلام است، با چهار روایت از چهره های برجسته تاریخ اسلام همچون حضرات عبدالمطلب، حمزه، ابوطالب و جعفر نوشته شده است.

در ابتدای جلسه مژده لواسانی به گفت و گو با مریم راهی در رابطه با آخرین اثر او و اساسا نوشتن رمان تاریخی و سختی هایی که می‌تواند گریبان گیر نویسنده شود و بررسی این موضوع که نویسنده تا چه اندازه توانسته به اصل تاریخ وفادار باشد و تا چه حد در دراماتیزه کردن آن نقش داشته است، پرداخت.

در ادامه امین زندگانی که تاکنون سابقه بازی در فیلم های تاریخی بسیاری داشته است، توضیحاتی در رابطه با کتاب و چگونگی بازآفرینی متن هایی با سبک های مختلف، در سریال‌های تلویزیونی و سینما داد و در ادامه قسمت هایی از رمان توسط او خوانده شد و خاطراتی را از تجربیات خود در نقش های مختلف در فیلم‌های تاریخی هم‌چون مختارنامه بازگو کرد.

 

پس از آن لیلا کردبچه به بررسی و توضیح نکات ادبی حائز اهمیت در کتاب «به امین بگو دوستش دارم» پرداخت.


در آخر نیز شاعران حاضر در جلسه به شعرخوانی پرداختند و نقد هایی بر اشعارشان صورت گرفت.

 
آیین رونمایی از کتاب «به امین بگو دوستش دارم» با گرفتن عکس های یادگاری به پایان رسید.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟