در انجمن ادبی هور برگزار شد؛

تجلیل از علیرضا طبایی به پاس سال‌ها ترانه‌سرایی

کد خبر :‌ 1028
کد خبر :‌ 1028

اختصاصی ترنم شعر/هم‌نشینی شاعرانه‌ انجمن ادبی هور با آیین تقدیر از استاد علیرضا طبایی برگزار شد.
 
 در این نشست که لیلا عبدی کارشناسی و اجرای آن را بر عهده داشت، شاعرانی چون ساعد باقری، امیر عزیزی، اصغر معاذی، مینا آقازاده، رضوان ابوترابی و عباس میرزاخانی حضور داشتند.
 
در این نشست ساعد باقری از سابقه استاد طبایی از سال ۴۸ در رادیو و کشف استعدادهایی که در این دوره توسط وی انجام شد، گفت و افزود: می‌توان سالهای سال برای تربیت جوانان از حضور معلم بزرگی چون علیرضا طبایی استفاده کرد. ولی حیف و صد حیف که جوانان ما از این موهبت محروم مانده‌اند و استاد مسلم ادبیات در انزوا به سر می‌برد.

رضوان ابوترابی، امیر عزیزی، مینا آقازاده و اصغر معاذی هم ضمن تایید گفته‌های استاد باقری و ذکر خاطراتی از استاد، برای وی سلامتی و طول عمر آرزو کردند.
 

لازم به ذکر است استاد علیرضا طبایی که از شاعران و ترانه سرایان تاثیرگذار در سیر تکوینی غزل معاصر به شمار می‌رود، از سال ۱۳۴۸ به بعد به عرصه ترانه‌سرایی نیز وارد شد. ترانه یا تصنیف در آن سال‌ها وضع خوبی نداشت و به دور جانفرسای استفاده از کلمه‌های تکراری افتاده بود. در این میان، علیرضا طبایی همراه با بزرگانی چون ایرج جنتی عطایی و شهیار قنبری تلاش کردند تا به ترانه یک روحی تازه بدمند.
 
گفتنی است این نشست به همراه اجرای موسیقی و شعر خوانی بوده و هنرمندانی از جمله حمید جعفری، مهدی مرتضوی، مهدی کرمی و مهدی آقابگلو به اجرای موسیقی پرداخته و ترانه‌هایی از استاد را اجرا کردند.
 
همچنین سحر درویشی در حین اجرای برنامه چهره استاد طبایی را به سبک سیاه قلم به تصویر کشید که در پایان برنامه به استاد هدیه شد.
 

در پایان جلسه با اهدای لوح تقدیر و هدایا از طرف انجمن ادبی هور، از حضور استاد علیرضا طبایی قدردانی شد.
 
گفتنی است که نشست های ادبی کافه قادری در روزهای مختلف هفته با نظارت و هماهنگی اصغرعلی کرمی برگزار شده و رویکردهای گوناگونی از جمله شعرخوانی و نقد شعر رونمایی و معرفی کتاب و همچنین کارگاه شعر جهان را داراست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟