اولین نشست انجمن شمیم شعر برگزار شد؛

چله نشینان حسین و مظلومیت شعر آیینی

کد خبر :‌ 244
کد خبر :‌ 244

اختصاصی ترنم شعر/ انجمن ادبی شمیم شعر در روز خلوت سرای محله ابوذر آغاز به­ کار کرد.
 
انجمن ادبی “شمیم شعر” عصر روز دوشنبه اولین جلسه از سری نشست های خود را با عنوان «چله نشینان حسین» و با استقبال نه چندان خوب مخاطبان برگزار کرد.
 
این نشست با شعرخوانی شاعرانی چون صبا کاشانی، الهام درخت­پیری، مرضیه رحیمی، وحید کریم­پور، صابر سعدی­پور، کوثر مددی، ساحل مولوی، صادق حیدری، سجاد شاکری، فائزه دری­صفت، حسین شاه ­محمدی، صادق غریب، محسن محمدی، امیرعباس گلشناس و رضا زربانویی و همچنین اجرای محمد دری صفت برگزار شد.

جواد سلیمی دانا، مدرس دانشگاه دقایقی از روح لطیف شاعران و دریافتی­های بیشتر هنرمندان از محیط اطراف خود نسبت به دیگران سخن گفت: شعرا باید زودتر اتفاقات را دریافت کنند چراکه به آن­ها الهام می­شود و با زبان خود اتفاقات را به گوش دیگران می‌سانند.
 
در ادامه این استاد دانشگاه از ارتباط اربعین با آینده دنیا گفت و حاضرین در سالن را به آیات ابتدایی سوره اسرا ارجاع داد و اضافه کرد: طبق قضای خدا بنی ­اسراییل دو مرتبه در زمین فساد می کند و وقتی که فساد اول اتقاق افتاد خداوند بندگان خود را علیه بنی­اسراییل می­فرستد. امروزه ما شاهدیم هر ساله چه جماعتی به دور از رنگ و نشان و دین برای اربعین در سرزمینی دور هم جمع می­شوند که حتی آب و هوای خوبی هم ندارد و اینجا مسئله بعثت که در قرآن اشاره شده مطرح می­شود.

سلیمی دانا در ادامه از ارتباط اربعین با تحولات منطقه نیز مطالبی را عنوان کرد.
 

صادق غریب، از شاعران رباعی سرای روزگار ما از برنامه ­های مدون کانون ادبی شمیم شعر گفت و عنوان کرد: این اولین برنامه کانون ادبی شمیم شعر است که به دلیل مصادف شدن آن با اربعین حسینی، تصمیم به برگزاری نشست شعر آیینی گرفتیم و در هفته­های آینده برنامه­های متنوع­تری را برگزار خواهیم کرد.

نشست ادبی آیینی شمیم شعر با شعرخوانی بیست و سه شاعر نام­آشنا و گمنام به اتمام رسید.

خبرنگار: محمدرضا داداشی آذر
عکاس: سرکار خانم یکتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟