به همت کانون ادبی زمستان؛

هفتمین نشست درآستانه برگزار شد

کد خبر :‌ 321
کد خبر :‌ 321

اختصاصی ترنم شعر/ هفتمین نشست در آستانه از سری نشست های کشف استعداد برتر شعر، ترانه و موسیقی عصر روز گذشته با همکاری گروه مهندسی پارسا سازه در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

 
نشست در آستانه از برنامه‌های کانون ادبی زمستان است که با حضور شاعران و اهالی نام‌آشنای موسیقی و همچنین علاقمندان و داوطلبان عرصه شعر، ترانه و موسیقی با اجرا و دبیری سجاد عزیزی آرام برگزار می شود
 
در این جلسه لیلا کردبچه، احسان افشاری و بهروز یاسمی به عنوان داوران بخش شعر، اکبر آزاد، عبدالجبار کاکایی و داوود رحمت اللهی داوران بخش ترانه و نیز بهروز صفاریان، محمدرضا چراغعلی و حمید غلامعلی به عنوان داوران در بخش موسیقی در آستانه را همراهی کردند.
سینا بهمنش، محسن انشایی، مهندس عابدینی، عمران میری، آرش نصیری و محمدرضا عقیلی از جمله مهمانان این نشست بودند .
 

در ابتدای جلسه سجاد عزیزی آرام ضمن خوش آمدگویی گفت: امیدوارم این جلسه برای همه ما مفید باشد و نکات تازه ای یاد بگیریم.

لیلا کردبچه در خصوص زمستان گفت: خوشحالم در این جلسه حضور دارم. باید از زحمات سجاد عزیزی آرام تشکر کنم. آرزو می کنم این جلسات سال های طولانی دوام داشته باشد .

احسان افشاری نیز ضمن تشکر از عزیزی گفت: همیشه حرف و حدیث اطراف کسانی که با دل و جان مایه می‌گذارند وجود داشته و خواهد داشت.
 
در ادامه این نشست محسن انشایی و سینا بهمنش به شعرخوانی پرداختند.
 
بهمنش که سالهاست با کانون زمستان همکاری می کند گفت: از سال ۶۶ شعر می‌گویم. سه کتاب شعر دارم و هیچ وقت کارمند ادبیات نبودم بلکه برای دل خودم شعر گفتم. علت حضور من در زمستان این است که تریبون این نشست متعلق به شاعران و مردم است. برخلاف تصورات، ما در کانون زمستان برای شاملو بزرگداشت گرفته‌ایم برای همین است که می‌گویم این تریبون برای خود ماست.
 
در ادامه نشست علاقمندان و داوطلبان به روی صحنه آمدند و یکی پس از دیگری اشعار خود را خواندند و داوران اشعار خوانده شده را نقد کردند. ضمن اینکه امیر چهارم خواننده مهمان این نشست به اجرای موسیقی پرداخت.
 
در بخش بعد، ترانه های داوطلبان با داوری امیر آزاد، عبدالجبار کاکایی و داوود رحمت الهی داوری شد.

صدای برتر، بخش سوم در آستانه بود. در این بخش بهروز صفاریان، محمدرضا چراغعلی و حمید غلامعلی به داوری آثار اجرا شده پرداختند.
 
نفر برتر در بخش شعر فروغ کریمی، در بخش ترانه لوشان زربخش و مجتبی جهان نورد به عنوان صدای برتر معرفی شدند.
 
سجاد عزیزی آرام درخصوص سالهای فعالیت کانون ادبی زمستان گفت: این کانون یک سازمان مردم نهاد و خصوصی است. ما ۴ دی ۱۳۸۴ اولین جلسه ادبی زمستان را برگزار کردیم و الان در آستانه ۱۴ سالگی آن قرار داریم.
وی افزود: نشست‌های زمستان اتفاق تازه‌ای در حوزه ادبیات بود. هدف از برگزاری این نشست‌ها کشف استعدادهای تازه و دیده شدن آنها بود. کشف استعداد فقط یک بار دیدن نیست، بلکه ما به صورت ماهانه برترین‌ها را انتخاب می‌کنیم.
 
عزیزی آرام اضافه کرد: یکی از بهترین حامیان در آستانه خود شما هستید. کسی که اثرش برگزیده نمی شود باید از این شکست درس بگیرد و راه برای او باز است تا با اثری بهتر و قوی تر به در آستانه بازگردد.
 

این شاعر در خصوص فعالیت‌های کانون ادبی زمستان گفت: تعداد کانون‌هایی که به صورت کاملا مردمی کار کنند بسیار کم است. کانون‌های مردم نهاد توسعه فرهنگی را باید بدون گردش مالی انجام دهند. ما هدفمان با فعالیت‌های تجاری متفاوت است و هدفی جز آشتی دادن مردم با ادبیات نداریم. اما متاسفانه برخی انجمن های این چنینی را به رسمیت نمی شناسند. بسیاری گمان می‌کنند با حضور افراد سرشناس و معتبر در این نشست‌ها پول‌های آنچنانی جابه‌جا می‌شود در حالی که هر کدام از آن‌ها بدون دریافت هیچ وجهی در این نشست شرکت می کنند، چرا که خود را مسئول می دانند. به طور کلی خوانندگان و شاعرانی که با زمستان همکاری می کنند هدفشان خدمت به ادبیات هست و هیچ هزینه ای دریافت نمی کنند
 
هفتمین نشست درآستانه با جشن تولد حمید غلامعلی و اجرای موسیقی توسط او و دکتر چراغعلی به پایان رسید.
 
لازم به ذکر است که نشست های در آستانه به صورت ماهانه و به همت کانون ادبی زمستان برگزار می شود و حضور برای علاقمندان آزاد و رایگان است.
 

خبرنگار: حمید رهدارپور
عکاس: فاطمه پاو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟