به منظور حل مشکلات کانون های ادبی برگزار شد؛

دیدار مدیران کانون های ادبی با مشاور ادبی شهردار تهران

کد خبر :‌ 944
کد خبر :‌ 944

اختصاصی ترنم شعر/ اولین نشست هم اندیشی مدیران کانون های ادبی با مشاور ویژه شهردار تهران در امور ادبی برگزار شد.

دیدار مدیران کانون های ادبی با مرتضی امیری اسفندقه مشاور ویژه شهردار تهران در امور ادبی عصر روز گذشته در فضایی صمیمانه برگزار شد.

در این نشست مدیران کانون هایی از جمله عصر شعر و ترانه، زمستان، هنگام، بهمن، ققنوس، نفس، افق، ترنم یاس، ملل، پایتخت شعر و… به همراه خبرنگاران حضور داشتند. 

امیری اسفندقه ضمن قدردانی از حضور دبیران کانون های ادبی تهران طی صحبت‌هایی در جریان مشکلاتی که این کانون ها برای برگزاری جلسات ادبی خود روبرو هستند قرار گرفت و برای برطرف کردن آن ها قول همکاری و مساعدت داد.

مشکلاتی از قبیل بودجه کانون ها برای برگزاری جلسات ادبی، پذیرایی از مهمان ها، عدم همکاری فرهنگسراها در زمینه ادبیات با دبیران این نشست ها، اولویت فرهنگسراها برای درآمدزایی از سالن های خود در مقابل برگزاری جلسات شعرخوانی برای همه کانونهای ادبی مشترک است.

تعطیلی جلسات با سابقه ای مثل عصر شعر و ترانه، هزار صدا و… همچنین جلوگیری از رونمایی برخی از کتاب های شعر در فرهنگسراها در حالیکه وزارت ارشاد بارها مجموعه شعرها را بررسی و پس از آن مجوز انتشار را صادر می‌کند، اعتراض به پوشش شرکت کنندگان توسط مدیران فرهنگسراها در حالیکه دبیر جلسات باید نسبت به آن پاسخگو باشد، همچنین بررسی اشعار خوانده شده در جلسات شعرخوانی و اعتراض به آن ها توسط فرهنگسراها از دیگر مشکلات کانون های ادبی است. 

درواقع فرهنگسراها به یک ناظر بیستر نیاز دارند تا مسئول کانون ادبی. ضمن اینکه جهت گیری های سیاسی بر روی روند جلسات شعر تاثیرگذار است. همچنین ناهماهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با وزارت ارشاد و نبود اهداف مشترک بین این دو سازمان باعث ایجاد مشکلاتی از این دست شده است.

در پایان این نشست امیری اسفندقه ضمن تاسف برای وجود مشکلات کاملا ابتدایی برای کانون های ادبی قول مساعدت و همکاری در زمینه برطرف کردن این معضلات را داد.

لازم به ذکر است که این اولین بار است که شهردار تهران مشاور مخصوص امور ادبی برای خود منصوب کرده و شاید همین نور امیدی برای اهالی ادبیات باشد تا در فضایی آرام تر و منسجم تر به فعالیت های ادبی خود بپردازند.

خاطرنشان می‌شود در طول شش ماه گذشته که اسفندقه این مسئولیت را برعهده گرفته، دو امر مهم بازگشایی خانه فروغ فرخزاد و اخوان ثالث که درگذشته جزو خط قرمزها بود را به نتیجه رسانده و این برای اهالی ادبیات خبری بسیار خوشحال کننده است.

امید است که این جلسات ادامه دار باشد و روند حل چنین مشکلاتی سریع تر پیش رود تا در آینده ای نزدیک شاهد رشد و اعتلای وضعیت شعر و ادبیات کشور باشیم.

خبرنگار: مهراد عمرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟