بعد از وقفه ای پنج ماهه؛

شماره سوم سکوی شعر منتشر شد

کد خبر :‌ 559
کد خبر :‌ 559

اختصاصی ترنم شعر/ سکوی شعر با هدف فراگیر کردن شعر، معرفی شاعران و اهالی ادب که کمتر نامشان شنیده شده‌‌است به چاپ می‌رسد. این نشریه به موضوعاتی از قبیل شعر در دانشگاه ، شعر زنان، شعر آزاد، شعر موزون، ادبیات جهان و شعر در شهرها پرداخته‌است. شماره سوم این نشریه به تازگی به چاپ رسیده‌است که قابل تهیه است.
امید بیگدلی در خصوص این نشریه گفت: “ما در سکوی شعر موضوعات ثابتی داریم. در صفحه ادبیات جهان به مسائلی از قبیل تحلیل اجمالی نظریه گفتمان، شاعرانگی و سینما ترجمه هومن حسین زاده، رویکرد نقد ادبی در غرب بخش دوم ترجمه هومن حسین زاده و سه شعر از شیرکو بی کس پرداخته شده‌است.”

مدیر مسئول این نشریه درباره صفحه شعر موزون شماره سوم این نشریه ادامه داد: “ما در این صفحه مقاله معناها در غزل منزوی به قلم مهدی شعبانی را کار کردیم.”
او در خصوص دیگر صفحات این نشریه اضافه کرد: “در صفحه شعر و دانشگاه، معرفی کتاب گزیده اشعار سیروس شمیسا و چند شعر از شاعران دانشگاه کار شده‌است. در صفحه نقد ادبی صحبت‌های عبدالعلی دستغیب آمده‌است و در صفحه شعر زنان نگاهی به مجموعه شعر البته نه اسپری فلفل اثر بلقیس بهزادی به
قلم یدالله شهرجو آورده شده‌است.”
بیگدلی در ارتباط با دیگر صفحات این نشریه افزود: “در صفحه شعر آزاد، یادداشتی درباره بحران شعر روز به قلم امید بیگدلی و معرفی بنیاد شعر نو در فرانسه به قلم امید بیگدلی قرار گرفته‌است.
در صفحه شعر در خارج از مرز، به معرفی دو شاعر به کمک رویا ابراهیمی پرداخته‌شده‌است و گفتگوی بهرنگ قاسمی با مهتاب فلکی مقیم آلمان هم آمده‌است.

سرصفحه شعر در شهرها هم مطلبی به نام فونتی به لهجه خراسانی پیاده شده‌است.”
بیگدلی در خصوص وقفه‌ای پیش‌آمده برای انتشار شماره سوم سکوی شعر گفت: “سکوی شعر از پارسال شروع به کار کرده‌است و دلیل وقفه پنج ماهه شیوع ویروس کرونا بود.”
او درباره تهیه مجله سکوی شعر گفت: “علاقه‌مندان از سایت‌های اینترنتی مثل نبض هنر، کالایابم و کتاب فروشی مروارید می‌توانند این نشریه را تهیه کنند. همچنین این نشریه از صفحه سکوی شعر در اینستاگرام نیز قابل خریداری است و پخش چشمه این نشریه را در سراسر کشور پخش کرده‌است.”

خبرنگار: فاطمه طبایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟