معرفی شاعر هفته؛

مهشید تجلیان

کد خبر :‌ 958
کد خبر :‌ 958

معرفی شاعر هفته/ مهشید تجلیان

مهشید تجلّیان متولد ۱۴ دی ۱۳۷۱ در شهرستان کاشان است.
او شعر سرودن را از ۱۱ سالگی آغاز کرده و در شهر کاشان نخستین شاعری است که در ۱۶ سالگی اولین مجموعه شعر مستقل خود را منتشر کرده است.

وی پس از اتمام دوره‌ی دبیرستان و شرکت در کنکور سراسری توانست در رشته‌ی حقوق دانشگاه دولتی کاشان پذیرفته شود و به کسب عنوان دانشجوی ممتاز معرفی‌شده از سوی سازمان سنجش کل کشور در کنکور سراسری ۱۳۹۰ (استعدادهای درخشان) دست یابد.

مهشید پس از کسب رتبه‌ی نخست در بین دانشجویان حقوق دانشگاه کاشان، در سال ۱۳۹۴ بدون کنکور و با عنوان (دانشجوی ممتاز استعداد درخشان) وارد مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ی حقوق خصوصی همان دانشگاه شد و در شهریور ۱۳۹۶ با درجه‌ی عالی از پایان‌نامه‌ی خود با عنوان (بررسی ساز و کارهای حمایت از حقوق پدیدآورندگان آثار ادبی منظوم در نظام حقوقی ایران) دفاع کرد.

فعالیت در دو زمینه‌ی شعر و نثر، حضور در انجمن‌ها و محافل ادبی و همکاری با جراید و مطبوعات از جمله فعالیت‌های این شاعر در سال‌های اخیر است.

تاکنون کتاب‌های (مینای مهشید/ ۱۳۸۷) ، (ماه و مهشید/ ۱۳۸۸) ، (۱۲ سال عاشقی/ ۱۳۹۰) ، (سیمای مهشید/ ۱۳۹۳) ، (رؤیای مهشید/ ۱۳۹۶) ، (تجلّی مهشید/ ۱۳۹۷) و (ایمای مهشید/ ۱۳۹۹) از او چاپ و منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟