از سوی دبیرخانه اعلام شد؛

کنگره عقیق سلیمانی برگزار می شود

کد خبر :‌ 369
کد خبر :‌ 369

اختصاصی ترنم شعر/ کنگره بین المللی سربداران دومین سال فعالیت خود را با برگزاری کنگره “عقیق سلیمانی” آغاز می کند.

دبير هنري این کنگره با اعلام این خبر گفت: کنگره بین المللی سربداران، پاسداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با عنوان «عقیق سلیمانی» به همت موسسه فرهنگی  هنری کساء برگزار می شود.

سيد حسین متولیان افزود: این کنگره با اعلام فراخوان خود از سوی دبیرخانه، از هنرمندان و شاعران دعوت کرد تا با ارسال اشعار خود در رثای شهيد حاج قاسم سلیمانی در این فراخوان شرکت کنند.

وی اضافه کرد: شاعران می توانند آثار خود را در همه قالب ها اعم از سپید، کلاسیک، ترانه و… با تعداد نامحدود ارسال نمایند.

این شاعر ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سردار سلیمانی اضافه کرد: وجه تسمیه کنگره “عقیق سلیمانی” از دو جهت حائز اهمیت است. یکی اینکه انگشتر عقیق سردار سلیمانی در شناسایی پیکر او موثر بود و ديگر اینکه عقیق سلیمانی جنسی از عقیق است که با رگه هايي از  رنگ هایی مثل صورتی، سفید، قهوه ای، آبی خاكستري ،سرخ و… تشکیل شده و این مفهوم را يادآور مي شود که حاج قاسم سلیمانی محبوب همه نژادها، رگه ها و رنگ ها سلايق و ملتهاي مختلف بود.

سيد حسین متولیان در ادامه گفت: همه اشعار ارسال شده به کنگره بررسی خواهد شد و از بین آن ها تعدادی گزینش و در کتابی با عنوان «عقیق سلیمانی» منتشر خواهد شد. ضمن اینکه سعی می کنیم تا اربعین این سردار، کتاب را منتشر و آماده عرضه کنیم. 


وی افزود: برای ارسال آثار محدودیت زمانی وجود ندارد و تا زمان چاپ كتاب پذيراي اشعار ارسالي خواهيم بود.

دبير هنري کنگره همچنان اعلام کرد که  هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی و گرافیکی هم می توانند در این کنگره شرکت کنند. هر اثر هنرمندانه ای در حوزه هنرهای تجسمی و گرافیکی در این کنگره شرکت داده خواهد شد. 

متولیان در ادامه از روز اعلام فراخوان گفت و افزود: در حال حاضر 48 ساعت از لحظه اعلام فراخوان می گذرد و در همین زمان کوتاه بیش از 200 اثر از شاعران کشورهای ايران ، هند، پاکستان، افغانستان، و… به دست ما رسیده و پیش بینی می شود استقبال از این كنگره بسیار باشکوه باشد.

وی همچنین اعلام کرد که اختتامیه کنگره با حضور فرماندهان سپاه پاسداران، همرزمان شهيد سليماني، خانواده شهدای مدافع حرم و هنرمندان متعهد برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است که کنگره سربداران سال گذشته با برگزاری پاسداشت شهید محسن حججی آغاز و آثار رسیده به کنگره در کتابی با عنوان «جوُن خادم المهدی» منتشر شد.

خاطرنشان می شود علاقمندان برای ارسال آثار خود با شماره واتساپ 09109272101 در ارتباط باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟