در آیین رونمایی از نبض ناکوک مطرح شد؛

«نبض ناکوک» اثری قابل دفاع با مولفی گزیده کار

اختصاصی ترنم شعر/ آیین معرفی و رونمایی از مجموعه شعر کلاسیک «نبض ناکوک» سروده سیدحسین ابراهیمی در آخرین نشست کانون ادبی خاوران برگزار شد.
 
این مراسم با حضور شاعرانی چون بهروز آورزمان، امید بیگدلی، امید روزبه، امید چاوشی، سعیده اصلاحی، اعضای کانون ادبی خاوران و … با اجرا و دبیری حمیدرضا شکارسری در سرای محله ابوذر برگزار شد.
 
دبیر کانون ادبی هنگام در خصوص نبض ناکوک و شاعرش گفت: ابراهیمی مولفی گزیده کار است و سال‌ها طول کشید تا از بین هزاران شعر چند نمونه جدا و برای اولین کتابش انتخاب کند.
چاوشی ادامه داد: نوشتن شعر کلاسیک با ردیف اسم، کاری بسیار سخت است که ابراهیمی به خوبی از پس آن برآمده است.


 

در ادامه دبیر کانون ادبی گیومه از انتخاب اسم و ردیف ها در شعر کلاسیک گفت و ادامه داد که انتخاب ها بسیار دشوار است.
بیگدلی گفت: مونولوگ‌هایی درباره فقدان معشوق، حسرت ها و اندوه‌ها و فضای اطراف خود شاعر در اشعار دیده می‌شود. شاعر دوست دارد انسان تنهای معاصر را نیز به چالش بکشد. فضای اشعار کاملا عینی است و فضای ذهنی وجود ندارد.
 
در ادامه این نشست بهروز آورزمان نیز در خصوص سیدحسین ابراهیمی و نبض ناکوک گفت: بهره گیری از بازی‌های زبانی در تعدادی از غزل ها مشهود است. شعرای پیش از ما به خصوص در سبک هندی  از همه مضمون ها برای سرایش شعر استفاده کرده اند و این روزها در شعر امروز ما مجبوریم که دوباره به سراغ همان مضمون‌های تکراری برویم با این تفاوت که برای سرایش شعر باید دست به دامان تکنیک های اجرایی جدید شویم.
آورزمان افزود:  ابراهیمی شاعری مضمون پرداز است و و از اشعار نبض ناکوک مشخص است که مضمون ها تمام ذهن او را پر کرده اند.
 

حمیدرضا شکارسری نیز بلندپروازی، نقد و جنبه نقدپذیری ابراهیمی را از صفات بارز یک شاعر شمرد و گفت: ابراهیمی صفات حسنه ای دارد و اعتماد به نفس و نقد پذیری او در ارتقای کاری اش در طی سال ها بسیار کمک کننده بوده است.

نبض ناکوک اولین مجموعه شعر سیدحسین ابراهیمی است که به تازگی به همت انتشارات فصل پنجم، در 72 صفحه و تیراژ 300 جلد با قیمت 45000 تومان منتشر شده است و در کانون ادبی خاوران معرفی و رونمایی شد.
 

این جلسه آخرین نشست کانون ادبی خاوران در سال جاری بود و نشست های آتی در سال جدید در سرای محله ابوذر برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟