انتشارات علم به قلم پیمان طالبی منتشر می‌کند؛

پنج پرتره؛ جستارهایی از زندگی پنج شخصیت فرهنگی

اختصاصی ترنم شعر/ تازه‌ترین کتاب شاعر و روزنامه‌نگار جوان، پیمان طالبی، توسط نشر علم به بازار کتاب عرضه خواهد شد.

کتاب تازه پیمان طالبی که «پنج پرتره» نام دارد، شامل جستارهایی درباره پنج شخصیت در عالم فرهنگ و هنر ایران معاصر است که به زودی توسط انتشارات علم راهی بازار کتاب خواهد شد. پیمان طالبی ضمن اعلام دریافت مجوزهای کتاب توسط انتشارات، اعلام کرد: «پنج پرتره نتیجه چندین سال مطالعه و فیش‌برداری من از منابع گوناگون است. پنج کتابی که پیش از این از من منتشر شده بودند، همگی شعر هستند و این نخستین کتاب من است که در قالب نثر منتشر خواهد شد.»

ایرج افشار؛ نسخه‌شناس و پژوهشگر، بیژن الهی؛ شاعر و مترجم، علی دشتی؛ سیاستمدار و نویسنده، فهیمه اکبر؛ خواننده موسیقی فولکلور و لی‌لی امیرارجمند؛ موسس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پنج شخصیتی هستند که در کتاب «پنج پرتره» به آنها پرداخته شده است.

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: «جلال آل‌احمد به ایرج افشار، منوچهر ستوده و احمد اقتداری لقب «گورنگار» را داده بود. در مقام مقایسه برآمدن با اساتید بزرگ تاریخ فرهنگ ایران زمین اشتباه محض است، اما اگر این «گورنگاری» را صفتی بدانیم که کسانی بتوانند به آن متصف شوند، فکر میکنم اندکی از این خصیصه در من نیز وجود دارد. بعد از مدتی کشف چهره‌های تازه از دل تاریخ فرهنگ و هنر این مرز و بوم، تصمیم گرفتم هرآنچه می‌یابم را در گوشه‌ای بنویسم تا ببینیم بعدا می‌شود با این یافته‌ها چه کرد. «پنج پرتره» که امروز در دست شماست، روایتی است از همین یافته‌ها که از دل کتاب‌ها، مجلات، جزوات، یادداشت‌ها و مستندات بیرون آمدند و نگارنده نتوانست آنها را برای کسی بازگو کند.

این کتاب شامل پنج جستار درباره زندگی پنج شخصیت در تاریخ فرهنگ و هنر ایران است که ارتباط من با هریک از این شخصیت‌ها روایتی شخصی دارد که در متن جستارها به آن اشاره شده است.»

لازم به ذکر است پیمان طالبی متولد 1370 و کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی است. از او تاکنون کتاب‌های «ناحماسه»، «آئینه‌خانه»، «اوایل»، «خشت به خشت» و «ضمائم» منتشر شده‌اند. طالبی که پیش از این عضو هیئت تحریریه روزنامه جام جم بوده، در حال حاضر به عنوان نویسنده با مجلاتی نظیر تجربه، کارنگ، کرگدن، وزن دنیا، نگاه آفتاب و … همکاری می‌نماید.

این کتاب در 181 صفحه با تیراژ 550 نسخه و قیمت 75000 تومان منتشر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟