به قلم مهدی نقبایی و فرید باقری؛

شانی «رولان من، رولان من» و «مینای سنگستان» را منتشر کرد

اختصاصی ترنم شعر/ کتاب رولانِ من، رولانِ من مجموعه شعر مهدی نقبایی و  «مینای تنگستان» فرید باقری به همت نشر شانی منتشر شد.‌

رولان من، رولان من جشن تصاویر است. تصاویری بسیار تازه و عمیقاً انسانی. شاعر این مجموعه قصد ندارد بیانیه‌ای بدهد یا چیزی را به مخاطب ثابت کند. نه در پی آشنایی‌زدایی‌های محیّرالعقول است، نه با کشف‌ها و تکنیک‌های زبانی‌اش به نمایش می‌ایستد. نه از تجارب عاشقانه‌اش رومانس‌های قرن هفدهمی بیرون می‌کشد . شاید به همین دلیل ساده است که من خواننده را بی‌‌دلهره و بی‌دغدغه با خود همراه می‌کند و تازه در مواجهه با جهان متن و تصاویر دیگرگون این جهان است که درمی‌یابم چقدر این متن، معاصر است و تصاویر آن چه قرابت دلچسبی با عواطف بی‌تصویر درون من دارند.

(بخشی از نقد دکتر پانته آ صفایی بر روی کتاب)
این کتاب ششمین مجموعه شعر مهدی نقبایی شاعر و نویسنده گیلانی ساکن رشت است. مجموعه‌ای از ۳۷ شعر در قالب های شعری کلاسیک و عمدتاً غزل.
این کتاب یک ماه بعد از انتشار و در اولین حضورش، مورد توجه هیئت داوران جایزه ملی غزل جلال پور قرار گرفت و برگزیده شد.
«تازه ترین مجموعه‌ی شعر مهدی نقبایی را می توان شعر «وجودی» نامید. از آن رو که به پیچ و تابهای انسان در مواجهه با محیط مشوش بیرون و درونش می‌پردازد.

دفتر شعر «مینای سنگستان» نیز مجموعه شعر فرید باقری فخر شامل مجموعه‌ای از غزل، مثنوی، سه‌گانی، نیمایی و سپید است که به همت نشر شانی منتشر شده است. بیشتر مضامین این کتاب، مضمون های عاشقانه و اجتماعی دارند. این اولین دفتر منتشر شده شاعر است و تجربه‌های ابتدایی شاعر در راه شعر را در بر می‌گیرد.

خبرنگار: محمدرضا داداشی آذر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟