با بیش از 26 سال سابقه همچنان در اوج است؛

«کانون ادبی خاوران» سکوی پرتاب شاعران جوان

کد خبر :‌ 1027
کد خبر :‌ 1027

اختصاصی‌ ترنم شعر/ اولین نشست از سری نشست‌های کانون ادبی خاوران پس از چند ماه دوری عصر روز یکشنبه در فرهنگسرای خاوران برگزار شد.
 
این نشست با حضور اعضای کانون خاوران، شاعران، منتقدان و علاقه مندان به ادبیات با دبیری سید‌حسن ابراهیمی و اجرا و کارشناسی حمیدرضا شکارسری برگزار شد.
 
کانون ادبی خاوران یکی از کانون های قدیمی تهران است که بیش از ۲۶ سال قدمت دارد و بسیاری از شاعران نامدار امروز فعالیت خود را از این کانون آغاز کرده‌اند.
 
بسیاری از شاعرانی که امروز با آثار ریز و درشت خود بازار نشر، کتاب و ادبیات را قبضه کرده‌اند در ابتدای راه پر فراز و نشیب خود از شاگردی در این کانون می‌گویند و اذعان دارند که کانون ادبی خاوران سکوی پرتاب آن‌ها بوده است.
 

عبدالجبار کاکایی و سعید بیابانکی از کسانی بودند که در اوایل تاسیس این کانون در آن فعالیت داشتند، اما از بیست سال پیش سکان هدایت این کشتی به دست حمیدرضا شکارسری بوده تا امروز که معلم تعداد زیادی از شاعران معاصر است.
 

در کانون ادبی خاوران فرقی نمی کند که چند سال دارید یا سابقه حضورتان در دنیای ادبیات چه مدت است. تفاوتی نمی‌کند تاکنون یک خط شعر نوشته‌اید یا تعداد کتاب‌های شعرتان سر به فلک می کشد. کانونی که در همه این بیست و چند سال نه هیچ‌گاه دنبال خودنمایی و برگزاری جشن‌های سالانه بوده، نه به دنبال براندازی و تحقیر جلسات دیگر. درب‌های این جلسه با یک دنیا مهر، سواد، تحصیلات و تجربه، با هدف والای شاعرپروری و انسان سازی که حاصل همفکری، آموزش و همدلی اعضای این کانون و در راس آنها حمیدرضا شکارسری است، به روی همه علاقه‌مندان به شعر و ادبیات باز است.

در تمام این سال‌ها، دوبار این کانون از سوی متولیان فرهنگسرای خاوران با بی مهری مواجه شد که نتیجه آن برگزاری جلسات در مکان‌های دیگری جز فرهنگسرای خاوران بود که اتفاقاً با اقبال عمومی هم مواجه شد اما در نهایت گذر پوست به دباغ‌خانه می افتاد و مسئولان پس از مدتی برای ادامه فعالیت های کانون در همان فرهنگسرا وارد مذاکره می‌شدند.
 

این بار نیز چنین شد در واپسین ماه‌های سال گذشته جلسات کانون به دستور مقامات در فرهنگسرای خاوران تعطیل و در جای دیگری برگزار شد، اما با شروع سال جدید و گذشتن دو ماه از سال به درخواست مسئولان فرهنگسرای خاوران جلسات کانون دوباره و در همین فرهنگسرا برگزار و از سر گرفته شد.
 
جلسات کانون ادبی خاوران هر یکشنبه از ساعت ۱۶ در فرهنگسرای خاوران برگزار می شود.

ضمن اینکه حضور برای عموم آزاد و رایگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟