در قزوین برگزار شد؛

اختتامیه جشنواره ملی طنز عبید زاکانی

کد خبر :‌ 137
کد خبر :‌ 137

دومین جشنواره طنز «عبید زاکانی» قزوین برای نخستین بار به صورت ملی و در دو بخش نثر و داستان و شعر برگزار شد و با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین شامگاه سه‌شنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی طنز «عبید زاکانی» که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در قزوین برگزار شد، گفت: عبید زاکانی قزوینی از شخصیت‌های برجسته ادبی و هنری در کشور است که توانسته با نثر روان خود از مرزهای ایران فراتر رود و امروز طرفداران زیادی از سراسر کشورهای فارسی زبان دنیا دارد.

وی بیان کرد: ماندگاری کلام این هنرمند بزرگ ریشه از صداقت و تلاش وی برای بیان واقعیات جامعه دارد؛ واقعیاتی که شاید مجبور شده در برهه‌ای از زمان برای بیان آن به طنز متوسل شود و قطعاً که بیشترین و بهترین تاثیرگذاری را نیز داشته است.

استاندار قزوین گفت: همین تلاش زاکانی برای بیان دلچسب برخی از تلخی‌ها و سیاهی‌ها در جامعه است که موجب شده تا آثار او از دلنشین‌ترین آثار ادبی قرن حاضر باشد و بسیاری از بزرگان و ادیبان ایران زمین از وی الگو بگیرند.

زاهدی تصریح کرد: ماندگاری آثار عبید زاکانی به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد آثار اوست و شخصیت خود زاکانی در طرفداری از حق و مبارزه با باطل سبب شده تا به یک حق طلب تبدیل شود.

وی گفت: امروز جوانان فعال ما در حوزه‌های مختلف ادبی نیازمند الگو گرفتن از بزرگان ادبی هستند و عبید زاکانی می‌تواند یکی از این الگوهای موفق باشد.

استاندار قزوین گفت: قطعاً برگزاری جشنواره‌های طنز و ادب با نام این بزرگان گامی ارزشمند است؛ به‌شرطی که در حین برگزاری به تبیین سبک و سیاق فعالیت هنری و ادبی این بزرگان پرداخته شود و ابعاد مختلف زندگی و اندیشه هنری این افراد بیان شود.

محمد درافشانی سرپرست شهرداری قزوین نیز در بخش دیگری از این آئین با اشاره به اهمیت و جایگاه عبید زاکانی در فرهنگ و ادب قزوین بیان کرد: عبید زاکانی شخصیتی فراتر از استان قزوین است و تلاش می‌کنیم تا در سال‌های آینده این جشنواره به صورت بین المللی در بین کشورهای فارسی زبان دنیا برگزار شود.

وی گفت: نقش عبید زاکانی در حوزه طنز در ادبیات کشور، برجسته است و قطعاً با برگزاری برنامه‌های اینچنینی و پاسداشت بزرگان استان در این حوزه خواهیم توانست جایگاه پایتخت طنز کشور را برای استان قزوین ثبت و حفظ کنیم.

در بخش دیگری از این جشنواره از برگزیدگان بخش‌های نثر، داستان و شعر تقدیر به عمل آمد.

در بخش نثر و داستان نیز حمید اسکندری توانست رتبه نخست، صفورا بیاتی رتبه دوم و مرتضی رویتوند رتبه سوم را کسب کند، همچنین بابک قبوتی، مصطفی مشایخی و سعید رهامی در این بخش شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش شعر  این دوره از جشنواره ملی طنز «عبید زاکانی» احمد آوازه توانست عنوان شایسته تقدیر را کسب کند و حسین مهدویان نفر اول، محمد شفیعی نفردوم و علی فلاح و جواد نوری به مقام سوم دست یافتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟