معرفی شاعر هفته؛

پویان فرمانبر

کد خبر :‌ 538
کد خبر :‌ 538

پویان فرمانبر در سال هفتاد و هشت در شهرستان رشت بدنیا آمد.
از سال نود و چهار نوشتن را شروع کرده‌است. زیر نظر کسی ننوشته‌ و تنها از نظرات شاعران مختلف در فضای مجازی بهره‌مند شده‌است. در مجلات و وب‌سایت‌های ادبی مختلف مانند «ادبیات اقلیت» ، «بامداد» ، «فایل شعر» و… فعالیت کرده‌است و اکنون دبیر فصل‌نامه بین‌المللی «از نو» و مالک پایگاه ادبی «آنتی‌مانتال» است. برخی آثارش توسط دکتر ابوالفروشان در بنیاد بین‌المللی شعر جهان (International poetry web) به زبان انگلیسی ترجمه شده‌است.
پایگاه ادبی «آنتی‌مانتال» از امسال کارش را شروع کرده‌.
صفحه آنتی‌مانتال (Antimantal) شروع تلاشی‌ست برای آنان که می‌خواهند نو بنویسند و خارج از گفتمان فرهنگی مسلط، فضای نقادانه‌ای برای این روزهای ادبیات ایران ایجاد کنند تا در این گستره، عرصه‌ای برای بازشناسی بیش‌تر ادبیات فراهم شود. از آنجایی که امروزه مرزهای ادبیات در حال پیش‌رو‌ست و کم‌کم می‌رود که جایگزین علوم انسانی شود، این پایگاه بر آن است که ادبیات را به‌طور علمی دنبال کند و در این بازشناسی از علوم دیگری مثل جامعه‌شناسی، زبان‌شناسی، فلسفه و روانشناسی نیز بهره ببرد تا ادبیات را تافته‌ای جدا‌بافته نپنداشته باشد.
 ثمره این فعالیت هم فصل‌نامه‌ای به نام «از نو» (با صاحب امتیازی انتشارات آن در افغانستان) با موضوع «ادبیات و زن» بوده‌است که شماره بعدی آن هم در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟