برترین کتاب‌های بهمن‌ ماه از سوی خانه کتاب معرفی شدند:

«سرخپوست‌ها» نیامده اولین جایزه‌اش را گرفت

کد خبر :‌ 452
کد خبر :‌ 452

به گزارش ترنم شعر و به نقل از روابط عمومی مؤسسه خانه کتاب، در بهمن ماه امسال در گروه زبان زیرشاخه‌های زبان فارسی پنج کتاب، زبان‌شناسی عمومی یک کتاب و زبان های دیگر هشتاد و پنج  کتاب مورد داوری قرار گرفتند. 
همچنین در گروه ادبیات زیرشاخه‌ تاریخ و نقد بیست و نه کتاب، متون قدیم چهل و یک کتاب، ادبیات عربی شش کتاب، نثر معاصر هشتاد و شش کتاب، شعر معاصر صد و هفتاد و هفت کتاب، ادبیات زبان‌های دیگر شصت و شش کتاب از سوی داوران بررسی شده‌است.
از میان صد و هفتاد و هفت اثر منتشر شده‌ی بهمن‌ماه کتاب سرخپوست‌ها اثر حامد ابراهیم‌پور به‌عنوان بهترین کتاب در این حوزه به مخاطبان معرفی شد.
سرخپوست‌ها بیستمین کتاب حامد ابراهیم‌پور بعد از گذشت بیست سال از چاپ اولین کتابش است.
خالق کتاب «دروغ‌های مقدس» که در ارجاعات برون متنی رقیب موفق چندانی ندارد، آنچنانی سینما را با شعر گره زده که مخاطبینش را انگشت به دهان بگذارد اما او اینبار به گفته‌ی خود سعی کرده دایره مخاطبین خود را گسترش دهد که این موضوع در تفاوت‌های این کتاب با کتاب‌هایی نظیر «براندویی که عرق‌گیر خیس پوشیده»، «آلن دلون لاغر می‌شد و کتک می‌خورد» و … محسوس بوده‌است.
حامد ابراهیم‌پور که از کسانی بود که دهه هفتاد دست به نوگرایی در غزل زد و غزل فرافرم را ارائه کرد، در کتاب جدیدش سی و شش شعر جدید را که از سال نود و چهار تا نود و هفت سروده‌بود، در قالب‌های غزل، چارپاره و مثنوی به مخاطبینش عرضه کرده‌است.
«سرخپوست‌ها» که در بیست و سوم آبان‌ماه منتشر شده بود و بواسطه تصمیم ناشر، دیرتر وارد بازار شد و در نهایت در بدو ورودش اولین جایزه‌ را هم دریافت کرد.
شاعر کتاب «یک مرد بی ستاره‌ی آبانی» معتقد است در حال حاضر بهترین جایزه برای او این است که مخاطبین سرخپوست‌ها را دوست داشته باشند و به او بگویند که عقب‌گردی نداشته‌است.
کتاب سرخپوست‌ها توسط انتشارات آنیما در صد و هشت صفحه با تیراژ هزار نسخه در اختیار مخاطبین قرار‌ گرفته‌است.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟