برگزیدگان سومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور

برگزیدگان سومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور

کد خبر :‌ 870
کد خبر :‌ 870

با برگزاری مراسمی در بندر گناوه، برگزیدگان سومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور (جایزه مستقل غزل) معرفی و تجلیل شدند.
 

دبیر سومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور شنبه‌شب در این مراسم گفت: شاعران و غزل‌سرایان حاضر در این رویداد که بیشتر آن‌ها از دوستان حسین جلال‌پور هستند، ویترین این جایزه هستند.

حسن فرهادی افزود: پیش از این حسین جلال‌پور ما را کنار هم جمع کرده بود و الان که نیست هم با این جایزه ما را گرد هم آورده است.

دبیر سومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور تصریح کرد: سال دیگر جایزه برگزار نمی‌شود ولی سه دوره قبل را در نشست‌های آسیب‌شناسانه مورد نقد و بررسی قرار خواهیم. همچنین سال آینده نشست تخصصی غزل را برگزار خواهیم کرد.

فرهادی یادآور شد: دوره چهارم جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور در سال ۱۴۰۲ به یاد حسین جلال‌پور برای خدمت به غزل و ادبیات ایران برگزار خواهد شد.

در بخش پایانی این رویداد، بنا به رأی هیئت داوران در بخش پژوهش این دوره (متشکل از محمدرضا روزبه، کبری موسوی قهفرخی و بهمن بنی‌هاشمی) هیچ‌یک از نامزدها حد نصابِ امتیاز ِ مورد نیازِ جایزه برگزیده را دریافت نکردند.

از این رو هیئت داوران، هر چهار مقاله «تحلیل شیوه‌های بازنمایی مفهوم «خدا» در غزل پست‌مدرن» نوشته دکتر شیرزاد طایفی و سمیه قربانپور دلیوند، «روابط بینامتنی غزلیات صائب تبریزی و سلیم طهرانی» نوشته سید مسعود هاشمی کاسوایی و عالیه یوسف‌فام، «زنانگی در غزل؛ تأملی در ویژگی‌ها و شاخصه‌های غزل زنانه معاصر» نوشته قدرت‌الله ضرونی، «نقد و آسیب‌شناسی برجسته‌ترین رگه‌های غزل سبک هندی معاصر؛ با تمرکز بر غزل جوان» نوشته علی- محمد محمودی را به عنوان پژوهش‌های شایسته تقدیر اعلام کرد.

بنا به رأی هیئت داوری بخش‌های غزل و مجموعه‌غزل (مجتبی صادقی، شهرام میرزایی، غلامرضا طریقی، صالح دروند و زینب چوقادی) در بخش غزل، ملیحه بهادران شیروان موفق به دریافت نشان سومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور شد.

همچنین در بخش مجموعه غزل هم نشان این دوره به کتاب «چین و چروک‌های خانم اتو» سروده آیدا دانشمندی رسید.

از همه نامزدهای راه‌یافته به مرحله پایانی سومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور -جایزه مستقل غزل- تقدیر به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟