انتشار اولین شماره ماه‌نامه‌‌ی ادبی:

سکوی شعر؛ صدایی برای شعر امروز

کد خبر :‌ 161
کد خبر :‌ 161

اختصاصی ترنم شعر/ ماه‌نامه ادبی سکوی شعر، با شعار «صدای شعر امروز» آغاز به‌کار کرد و در مردادماه ۹۸، جلد اول آن منتشر شد. 

امید بیگدلی مدیرمسئول و صاحب‌امتیاز ماه‌نامه‌ی سکوی شعر هدف از انتشار این مجله را این‌گونه بیان کرد:《ما در این مجله، بدون درنظرگرفتن جناح‌بندی‌های سیاسی به اتفاقات و جریانات مختلف ادبی و شعر می‌پردازیم.


بیگدلی بخش‌های مختلف مجله را معرفی کرد:《 در این مجله صفحات مختلفی داریم که اخبار ادبی را پوشش می‌دهند؛ برای مثال شعر و دانشگاه، شعر و زنان، شعر موزون، شعر آزاد و ادبیات جهان از صفحات این مجله هستند. همچنین در یکی از بخش‌ها ما شاعران ایرانی را که به دیگر کشورها مهاجرت نموده‌اند، معرفی یا با آن‌ها گفت و گو می‌کنیم. بخش دیگری هم با عنوان شعر در شهرها داریم که رویدادهای ادبی شهرستان‌ها را پوشش داده و آخرین شعر و مقاله‌های آنان را نیز، معرفی می‌کنیم. 


او دلیل انتخاب رسانه‌ای مکتوب را برای انتشار مجله و عدم به‌کارگیری رسانه‌های مجازی را، وجود فضای حقیقی در مطبوعات دانست و تشریح کرد:《ما در فضای ابررسانه‌ای امروز دچار هرج و مرج‌زدگی شده‌ایم و قطعیت و صحت یک مسئله‌ یا جریان و حتی گاهی یک شعر،  در فضای مجازی به‌درستی مشخص نمی‌شود؛ به همین دلیل ما برای پیداکردن منبع درست، باید به فضای مکتوب مراجعه کنیم؛ زیرا آن‌ها به‌صورت تلویحی به مخاطب داده نمی‌شود؛ از این رو در این اوضاع نابه‌سامان فضای مجازی، ما سعی کردیم با داشتن یک فضای حقیقی، تریبون حقیقی شعر و شاعران باشیم.》


وی درباره‌ی استقبال مخاطبان گفت:《 با وجود این‌که  ما هنوز سیستم مراکز فروش را اعلام نکرده‌ایم، اما چاپ اول ما رو به اتمام است و استقبال اهالی ادب، شاعران و مخاطبان، فوق‌العاده بود.  مثلا در کرمانشگاه، مشهد، جم، زنجان آستارا و …  فروش داشتیم. این نشان می‌دهد شعار ما در حال تحقق است. 

در ماه‌نامه‌ی ادبی سکوی شعر، هرمز علی‌پور به‌عنوان سردبیر حضور دارد و صفحه‌ی شعر موزون به همت دکتر حسن صادقی پناه، شعر و زنان، مهرنوش قربانعلی، نقد شعر صابر ساده ادبیات جهان هومن حسین زاده، شعر و دانشگاه فرزانه مختاری و شعر آزاد، امید بیگدلی تدوین می‌شود. 

چاپ اول این مجله در مردادماه امسال، در ۵۰ صفحه و باقیمت ۱۵ هزارتومان به فروش رسید. بیگدلی موسس کانون ادبی گیومه و از شاعران سپیدسرای شعر امروز است و فعالیت های این کانون با فعالیت ماهنامه ادبی سکوی شعر ارتباط مستقیم دارد.

خبرنگار: هانیه شالباف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟