کانون ادبی زمستان برگزار می‌کند؛

«ترانه آواز» سکوی پرتاب ترانه سرایان جوان

861
861

اختصاصی ترنم شعر/شصت و پنجمین نشست تخصصی ترانه آواز عصر روز گذشته به همت کانون ادبی زمستان برگزار شد.

این نشست با حضور مرتضی لطفی به عنوان کارشناس موسیقی، آرش نصیری کارشناس موسیقی، مجید صالحی کارشناس بخش ترانه، سجاد عزیزی آرام  مجری و کارشناس ترانه با حضور اعضای کانون ادبی زمستان و علاقمندان به شعر و ترانه در فرهنگسرای سرو برگزار شد.

مدیر کانون ادبی زمستان در ابتدای این نشست از تفاوت کانون ادبی و انجمن های ادبی گفت و افزود: تعربف کانون و انجمن ادبی را باید از هم جدا کنیم. وظایف کانون ها انجام فعالیت  های صنفی است.

سجاد عزیزی آرام اضافه کرد: شاعران برخلاف سینماگران و ورزشکاران و باقی مشاغل صنف ندارند و یکی از مهمترین دلایل آن خود شاعران هستند. چراکه از پراختلاف ترین گروه های هنری هستند و جمع کردن آنها کنار یکدیگر کاری بسیار سخت و دشوار است.

وی ادامه داد: در شرایطی که شاعران برای خودشان کاری نمی کنند، برگزاری و انجام فعالیت های صنفی برعهده کانون های ادبی است. کانون ادبی زمستان با تشکیل تیم فوتسال شاعران، برگزاری اردوهای شعری، برگزاری بازی های فکری، استعدادیابی در زمینه شعر، موسیقی و آهنگسازی و…. بخشی از این فعالیت های صنفی را انجام داده و در نظر دارد با بهتر شدن شرایط کشور پس از دوران کرونا این فعالیت ها را از سر گرفته و آن ها را گسترش دهد.

این شاعر و ترانه سرا در ادامه به نشست های «درآستانه» اشاره کرد و گفت:  نشست های تخصصی استعداد یابی «در آستانه» پس از کرونا مجددا برگزار شد و نکته قابل توجه در این نشست حضور بسیار چشمگیر افرادی بود که از شهرستان خودشان را به این نشست رساندند.  متاسفانه این موضوع به خوبی نشان دهنده وجود فقر فرهنگی شهرستان هاست.

مدیر کانون ادبی زمستان خاطرنشان کرد که چشم خیلی از افراد به جلسات پایتخت است. بنابراین باید همه تلاش مان را بکنیم تا استعدادهای درخشانی را به عرصه هنر معرفی کنیم.

مولف مجموعه شعر «فوکاماهی» در خصوص نشست بعدی درآستانه نیز گفت: نشست بعدی یک ماه و نیم بعد برگزار خواهد شد. وی ادامه داد:  از این پس نیز بخش نقد شعر از آن حذف و آیتم های دیگری جایگزین آن خواهد شد. دلیل آن هم این است که این نشست مخصوص استعدادیابی آهنگسازی و خوانندگی است . پس علاقمندان برای نقد شعر و ترانه به جلساتی مثل ترانه آواز یا جلسات دیگر مراجعه نمایند.

در ادامه شصت و پنجمین نشست تخصصی «ترانه آواز» حاضرین به شعرخوانی و ترانه خوانی پرداختند و اشعارشان توسط کارشناسان نقد و بررسی شد.

این جلسه با گرفتن عکس های یادگاری به پایان رسید.

لازم به ذکر است که نشست های ترانه آواز یکشنبه هر هفته از ساعت 17 در فرهنگسرای سرو برگزار می شود و حضور برای علاقمندان آزاد و رایگان است.

عکس: کانون ادبی زمستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟