معرفی شاعر هفته؛

محمد رسول بهمنی

کد خبر :‌ 508
کد خبر :‌ 508

«محمد رسول بهمنی»  متولد ۱۳۶۵ و اهل کرمانشاه است. تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد حقوق ادامه داده و حدود ۱۴ سال است که به صورت حرفه‌ای شعر را دنبال می‌کند.

در خصوص علاقه اش به شعر می گوید: «میل به شعر و به صورت ویژه شعر کلاسیک در من به دوران کودکی بازمی‌گردد. تاثیرپذیری از شاعران بزرگی همچون سعدی، حافظ و سایر بزرگان در انتخاب این مسیر بی‌تاثیر نبوده است. در عین حال، شعر کلاسیک به واسطه محدودیت‌هایی مانند وزن، قافیه و… که برای شاعر ایجاد می‌کند، در نهایت وقتی به خلق اثر هنری ارزنده‌ای منجر می‌شود، لذت خالق‌گونه‌ای به صاحب اثر می‌بخشد.  

حضور در انجمن های ادبی و بهره گرفتن از نقد صاحب نظران در این عرصه بسیار راهگشا بوده و به رشد زبان شعری شاعر کمک می کند که بنده هم از این حیث مستثنی نبوده ام،از اساتیدی که در مسیر شعری از نقدهایشان بهره و از آثارشان بهره برده ام به بابک دولتی اشاره  میکنم.»

بنده بجز شعر سالها در حیطه تئاتر فعالیت کرده ام و موسیقی را جزو لاینفک زندگی انسان میدانم بنظرم جهان بی موسیقی قابل تصور نیست.

این شاعر  به‌تازگی نخستین مجموعه غزل خود را به نام «خواب‌زدگی» در نشر آنیما منتشر کرده است.

نفر دوم جشنواره  دفاع مقدس در سال 87، نفر سوم ششمین کنگره بین المللی شعر از طوس تا نیشابور 95 و برگزیده جشنواره پیامبر اعظم سال 86 بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه های ترنم شعر

پست های مرتبط

0:00
0:00
آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
زمان بازگشایی قفل : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟